Jeg skal snart holde stor fest for omkring 300 mennesker, men jeg har nogle spørgsmål angående salg af øl. Jeg må gerne sælge øl og andet alkohol købt i Tyskland, fordi det er en privat fest ikke? Man må kunne medtage 110 liter øl over grænsen, men må jeg så "stille" dette lige over grænsen, og køre ned og hente 110 liter igen 5 min. efter?
Selvfølgelig må du det, bare ned og hent noget øl. De grænseværdier er kun vejledende. Men ellers er den med øldepotet udemærket. Husk noget sprut også for hvad er en fest uden alkohold
Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk
sorry men det kommer lidt an på hvad det er for en fest. Du må hente øl til eget forbrug.
Dvs hvis de 300 personer skal betale for at komme til din fest så må du ikke hente øl i Tyskland.
Det skal være en privat fest som du selv afholder, og selv dækker omkostningerne for hvis det skal være ok.
Grænserne for hvor meget du må tage med over kender jeg ikke, men ideen med at stille det på lager et sted og så køre ned og hente mere holder ikke da toldbetjentene må køre efter dig hele vejen til dit hjem, og faktisk også må lave en ransagning hvis de har begrundet mistanke om at der er store mængder.
Derfor tror jeg ikke det er helt legalt for dig at hente.
Jeg skal snart holde stor fest for omkring 300 mennesker, men jeg har nogle spørgsmål angående salg af øl. Jeg må gerne sælge øl og andet alkohol købt i Tyskland, fordi det er en privat fest ikke?
Nej selvfølgelig må du ikke det for så er det jo ikke til privat forbrug! Iøvrigt tvivler jeg på at SKAT tror på en privat fest med 300 deltagere.