Jeg ku' sæføli' osse råve "Fu** Holger!" efter dem og håbe på at lande på forsiden af BT som visse andre Amino'er har talent for! Jeg er enig i det med hævn. Omvendt så er det lige så skidt, hvis ting ikke får konsekvenser. Hvis dit 3-årige barn render ud på en trafikeret vej, vil du så forsigtigt tage ungen under armen og sige "fyha!" og dikke-dikke og "det mås du ik', for sådan og sådan"??? Det har ungen glemt i morgen. Nogen gange er kontant afregning nødvendig: "DET MÅ DU IK!" og et ordentlig rusk - alternativt et smak i nummeren! DET husker ungen, også selvom jeg som dig ikke bifalder fremgangsmåden - og jeg tror heller ikke, at jeg ville gøre det. Men der er ik' en skid tale om vold. Der er tale om situationsfornemmelse og at vide, hvordan hukommelse og respekt virker.
|
Poul Madsen:Nogen gange er kontant afregning nødvendig
Kan ikke være mere uenig og i mine øjne kunne du lige så godt tale om din kone.
Nope, børn er altså intelligensvæsener (trods alt) og et par på kassen eller i bagen er simpelthen alt ødelæggende, og ja, jeg taler af erfaring. Vi blev i min generation banket sønder og sammen i hjemmet og i skolen, og tro mig, jeg har erhvervet mine gode manerer helt andre steder fra. Så den filosofi bør du glemme.
Børn vil i store træk efterabe egen opvækst senere i livet. det er det der i det moderne samfund kaldes "den sociale arv".
@kenneth. Du siger at dine forældre gav dig en god opdragelse, og jeg forstår dig sådan at du mener dine forældre gav dig de rigtige råd og anvisninger. Talentet ( eller værktøjet) de så manglede var at få dig til at lytte.
@Charlotte du får simpelthen 5 stjerner for din bilmodel. I min alder burde jeg måske netop ha´en sådan
surt show med logoet.
B. H. Sören
Bliv gratis medlem