Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg starte og slutte? (webshop, alt praktisk)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Sådan helt praktisk og skåret ud i pap, hvor skal jeg starte og slutte i mit projekt om at starte en webshop med tøj?

Jeg har et par mærker i baghovedet, som jeg gerne vil sælge fra min shop. Måske kun det ene. Det er et udenlandsk mærke, som ikke sælges herhjemme, og jeg er sikker på at det er en god idé som jeg vil kunne komme langt med. Hvordan og hvornår kontakter jeg leverandøren bedst? 

Jeg ved at jeg skal have et cvr nummer, en sum penge til leverandøren (?), en webside der virker og en aftale med denne leverandør.. Men hvor skal jeg starte? Og hvad skal jeg huske?

Hvor mange penge tror i sådan en tøjleverandør forventer at man køber hjem for? Kan 50.000 kr gøre det som førstegangs?

Hvad med fragten af mine varer, fra udlandet og hjem (indenfor eu) og fra mig til kunden?

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:21

Det er lidt svært, at svare på men jeg kan da være dig behjælpelig med webshoppen.

Læs mere herunder :)

____________________________________________________________________________________________________
- Mangler du en GRATIS webshop, datingside, YouTube clone, WordPress, Joomla, Drupal, Mambo, FFmpeg eller noget helt andet?
- Se udvalget af vores 150 GRATIS 1-klik installations programmer.
- Lav din egen webside ud fra 700 skabeloner.
- DitWebhotel.dk tilbyder som den eneste webhosting udbyder i Danmark Ubegrænset Serverplads & Ubegrænset webtrafik

TILBUD
:
Få de første 3 måneder GRATIS (Rabat kode: AMINO3FREE - Rabat gælder til og med 16/04/2011)
Tjen 100 kroner bare ved at oprette dig som Partner - Læs mere her
Såfremt du ikke skulle være tilfreds, tilbagebetaler vi dig dine penge Læs mere her

Se mere på http://www.ditwebhotel.dk/

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 11:49

Hej Simonesmor.

Jeg synes det er super fedt at du gerne vil i gang!

Mange går og tænker over hvordan de skal gribe det an. Sagen er den at folk (inkl. mig selv) bruger alt for meget tid på at tænke og snakke, fremfor at handle. Du bør tænke som en iværksætter og virksomhedsejer. Derfor skal du hoppe ud i det, og få de tæsk som kommer din vej. Tag det i dit tempo, gør tingene ordentligt. Det er godt at få en masse hjælp fra andre iværksættere/aminoer, men i sidste ende kræver det handling. 

Grib telefonen, ring til leverandøren. Når du snakker med din leverandør, så hør om fragtomkostninger.

Skriv en mail til det webbureau, du er blevet anbefalet eller fået hjælp fra på Amino. Der findes en masse flinke website/webshop udbydere på sitet her.

Jeg ved det lyder lettere end som skrevet, men jeg tror bare du skal hoppe ud i det :-)

Se ikke indlægget her, som et indlæg der vil rakke ned på dig, men blot til for at hjælpe.

Giv den gas.

Mvh. Frederik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Grønholdt Petersen:
Jeg ved det lyder lettere end som skrevet, men jeg tror bare du skal hoppe ud i det :-)

Enig med Frederik. Kast dig ud i det og tag hul på det, der falder dig ind lige nu og her. Det behøver ikke være så indviklet. Det virker, som om der er 2 områder i det, du spørger om:

- Webshop

- Firma

Mht. Webshop, så tag papir og blyant og lav en skitse med et layoutforslag til hjemmeside. Der skal være et banner, en menu-linje med punkter som forside, produkter, webshop, om os og kontakt. Under banneret skal der være nogle foto-eksempler på det tøj, man kan købe i webshoppen. Når du har gjort dig nogle tanker, så opret et indlæg her på Amino, hvor du efterlyser en webdesigner til at hjælpe dig med et udkast og med at lave webshoppen. Brug skitsen som en slags kravspecifikation til at fortælle, hvad man skal kunne på hjemmesiden. Er det udelukkende en webshop, hvor folk kan vælge tøj ud, lægge i kurven og betale?

Mht. firma, så er der en del punkter:

- CVR-nummer, som du nævner, men hvis det er DER, du er, kan du lige så godt læse om, hvordan du udfylder en forretningsplan. Måske får du brug for den til at tale med en bank, men i hvert fald giver den dig selv en god struktur. CVR-nummeret kan du skaffe via virk.dk

- Leverandør. Jeg er enig med Frederik. Tag kontakt med en potentiel leverandør (email eller telefon) og spørg, hvad de tager for et parti varer. Spørg dem, hvad fragten koster (jeg mener, at det er leverandøren, der skal afklare dette, ikke dig). Men inden du betaler for noget, så bed om at få tilsendt tekniske specifikationer, dvs. anvendte råvarer og vævs-farvning samt andre data, så du får en indikation af, om tøjet indeholder stoffer, der er på myndighedernes lister

- Lav en checkliste over de områder, du skal have undersøgt: Import-regler (hvis du importerer fra lande udenfor EU), evt. CE-mærkning, EU-direktiver for beklædning

- Regneark til regnskabsføring. Hvis du er ved at starte, er der ingen grund til at anskaffe et egentligt regnskabsprogram endnu. Du kan lave nogle simple regneark med kolonner for indtægter og udgifter og med plads til momsen samt ark for indbetalinger og udbetalinger (fordi du sælger noget tøj og dermed får en indtægt, er det ikke sikkert, at du får pengene lige nu). Du skal også have et stykke papir til kassekladde - men DET er i småtteri-afdelingen. Og husk at lave en liste med konto-numre, både for indtægter og udgifter. Men bare start med at gøre dig tanker

- Marketing: Overvej hvordan du vil markedsføre din webshop. Hvordan trækker du kunder til den. Der er gode nørder på Amino til at hjælpe med internet-markedet, men du skal nok også lave en trykt folder for din butik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 12:45

Poul Madsen:

Frederik Grønholdt Petersen:

Enig med Frederik. Kast dig ud i det og tag hul på det, der falder dig ind lige nu og her. Det behøver ikke være så indviklet. 

Jeg er glad for ikke at have ramt helt ved siden af :-)

Og som Poul nævner, er der mange iværksættere der går rundt med en skitse eller en tanke om, hvordan deres webshop skal se ud. Hvis du også har noget lignende er du selvfølgelig velkommen til at maile den til mig, så vil jeg glædeligt hjælpe dig i gang.

Mvh. Frederik

frederik@billigmagento.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Poul Madsen:
- Lav en checkliste over de områder, du skal have undersøgt: Import-regler (hvis du importerer fra lande udenfor EU), evt. CE-mærkning, EU-direktiver for beklædning

Det slår mig lige: Opret en tråd her på amino, hvor du spørger, hvilke krav der stilles til en webshop, der sælger tøj (inkl. om du vil importere). Jeg kender ikke alle kravene, men det gør mange af de, der HAR en etableret tøj-webshop! Jeg synes, jeg har set adskillige tråde om tøj-webshops. Der er mange kvinder, og de har godt tjek på det, tror jeg.

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:37

Mange tusind tak for de gode svar! Jeg glæder mig så meget til at komme igang.

Jeg tror det vil være nemmest for mig at maile til dem, når de nu ikke taler dansk, selvom det mest seriøse nok vil være at henvende mig pr telefon... Hmm..

Mht hjemmeside, så har jeg en klar ide om hvordan det skal se ud. Jeg må se at få tegnet! Jeg ved også så nogenlunde hvor jeg vil reklamere, da jeg har meget kontakt til mennesker i den gruppe tøjet henvender sig til, både irl og på nettet.

Hvis nogle har forslag til hvordan sådan en mail kunne lyde, hvor jeg spørger leverandøren om de er interesserede i at sælge mig et parti varer, må i gerne komme med dem. Har leverandøren som hovedregel nogle krav de vil stille til mig?

Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00

Hej, jeg synes ikke du skal bruge en masse tid og penge på at få designet din webshop. Jeg mener det bedste for dig vil være at få webshoppen hos et firma som har en skabelon til en webshop. Skabelon - så er det nemt for dig selv at oploade billeder og tekst til shoppen. Skabelon - betyder ikke at din shop kommer til at ligne at andre, du designer selv et langt stykke hen af vejen. Det vigtige er at vælge en løsning som er godkendt af PBS/Teller så du kan modtage dankort og måske også andre kreditkorttyper. Ligesom det er vigtigt at hoste et sted med høj oppetid. Vi bruger Dandomain, men der findes flere andre gode firmaer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:18

motivation er vigtigt faktor for at få overskue på bund linjen for adwords og søgeord optimering er dyrt dog kan godt betale sig vis ikke lige ved hvad skal gøre

start med at læse søge ord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ det giver del grund tips omkring SEO til sin webshops

husk motivation forsæt med at videre formidle din super gode webshop , et par grund tips før givet er der i denne her tråd , det siger hvor meget selv der kan laves med den rette motivation

http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757

husk ved links lav alt manuelt intet laves med robotter du tilmelde dig til link kataloger , blogs , forummer mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:38

Hej Simonesmor,

Som andre har nævnt skal du importør registreres for at modtage varer korrekt mht. SKAT.

Som førstegangs køber ville jeg hellere få lidt mindre partier hjem lidt oftere indtil du ved hvad og hvormeget du sælger, men du ved bedst selv hvor meget du skal bruge for at have lidt på lager....

Skriv en mail til producenten, hvor du vil høre om forhandling/agentur af deres produkter i Danmark. Fordi det ikke forhandles kan der godt være en i DK eller andet sted der har agenturet...

Mht.  til fragt? tja hvis jeg viste lidt mere om hvorfra kunne jeg være mere konkret.... generelt vil det være for dyrt for dig at få leveret frit i hus, men skal du spare på fragten skal du så selv til at tage arbejdet med bookings, fortoldninger m.m..

Jeg har tit rådet nye webshops til at få varen leveret DDU i starten og så senere optimere på den slags... umiddelbart skal du jo sælhe varer først... Hvis du for en aftale i hus med leverandøren vil jeg gerne hjælpe dig med fragten så du ikke lige bliver kørt over eller starter helt skidt og det ødelægger din indkøbspris - bare et gratis tilbud.

Se at komme igang!!! ;-)

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)