Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget fylder 3 x 40 fods containere på et lager?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-03-2007 00:36:05
Forfatter: Den innovative
Min erfaring siger at det er 25 paller der er i en 40 fods container. Med andre ord, så svarer en 40 fods container til ca. 25 paller.

Det er korrekt at der kan være 22-23 EUR paller i bunden af en 40''dc.

For langt de fleste forsendelser ude fra eksempelvis Kina og Gjerneøsten gælder dog, at containerene er pakket ved håndkraft (dvs uden paller) og når du udpakker 55 cbm (som sådan cirka er bedst mulige udnyttelse af en 40''dc) og stabler det på EUR paller i ca 2 meters højde per palle, så ender du med ca 28-30 paller og dermed ca 29 m2 gulvplads.

Som en lille tilføjelse kan nævnes, at det faktisk kan være svært at stable en EUR palle op i 2 meters højde, medmindre det drejer sig om store regulære kasser og man må derfor forvente at en 40'' container med eks. 55 m3 nok nærmere vil fylde næsten 40 m2 gulvplads.

Mvh

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:46
hej

mine mange års erfaring som lagerarbejder, lageransvarlig, lagerchef gør at jeg roligt kan sige dette.

Du tager grundfladen og ganger den med 5,5 ... på den måde har du plads nok til alle dine vare i 2 meters højde og kan komme rundt om dem og har plads til at stille de vare du HAR plukket.

På en sættevognstrailer kan der være 33 euro paller og der samme antal i en 40 fods container og helt rigtigt som nævnt tidliger er langt de fleste container fra østen pakket med håndkraft for at udnytte pladsen mest muligt og ikke bruge plads / vægt på paller.

Du skal også være opmærksom på at nogen af dine paller kommer der måske ik ret mange vare på, andre vare står på 4 - 8 paller alt efter volumen af den enkelte vare selv om antallet måske er ens.

Edit: du skal regne med en lager leje på ca 40 kr plus moms pr m2 pr. måned.

Venligst

René Buch

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 23:43
Dato: 03-03-2007 20:46:22
Forfatter: Hr. Buch

På en sættevognstrailer kan der være 33 euro paller og der samme antal i en 40 fods container

OT: Jeg vil gerne se dig stoppe 33 EU-paller i grundplan ind i en 40 fods container..
Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:11
Nu lever jeg af at drive lagerhotel og tømmer ca 50 stk.  40 fods containere om året. så regn med en 40 fods fylder ca 60 pallepladser.  Så regn med min 100 kvm. for at kunne komme til at plukke af varene også.. !

Mick

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)