Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af told

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et par stykker der er ved at opstarte en virksomhed til import af smykker fra Indien.

Nu er vi så i tvivl om, hvordan vi skal betale told hvis vi ikke ønsker at bruge et dansk speditør firma til fragt.

Første gang vi skal derned vil vi kunne have vores varer med i egen bagage, hvordan gør man der?

Derefter vil det være Indisk Post vi kommer til at bruge, og hvordan foregår det så?

Mvh Louise Bruun

Bay/Munkholm

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:10

Jeg er næsten sikker på at man betaler told/afgift/moms af varer fra udlandet uanset hvilken fragt firma man benytter.

Men jeg mener at have hørt at danmark/eu og indien har indgået en frihandels aftale.

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:13

Okay, det lyder spændende med den frihandelsaftale, hvis det er tilfældet. Helt sikkert noget der skal undersøges nærmere.

Vi er ellers helt med på, at der skal betales told og så videre, men spørgsmålet er, hvordan man helt praktisk gør det?

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:46

Du benytter et indisk fragtfirma til at sende dine varer til Danmark, de ankommer til havnen/lufthavnen.

Du får besked af den indiske fragtfirma´s samarbejdspartner/agent i Danmark at dine ting er kommet.

Du henvender dig til dem og betaler dem et gebyr for at få dem frigivet og i samme omgang kan du også betale dem for at fortolde varerne. 

Derefter tager du frigivelses- og told dokumenterne og henvender dig på det lager varerne er opbevaret i, og får dem udleveret.

Det plejer at være rimelig smertefrit da hele processen foregår det samme sted, men jeg har været ude for at lageret lå et andet sted end kontoret hvor jeg skulle ha frigivelses dokumenterne.

Man kan også selv fortolde varerne ved at henvende sig på "toldkontoret" enten på havnen eller på lufthavnen, jeg har dog kun prøvet dette en gang ude på kastrup lufthavn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)