Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsparing i virksomhed og rate pension spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en enkeltmands virksomhed hvor jeg i løbet af 2 år har opsparet et overskud på 600.000 kr. I hvert af de 2 år har jeg derfor flyttet 100.000 fra min virksomhedskonto til en rate pension.

Nu har jeg så lukket min virksomhed og skal if. skat betale am-bidrag og skat af 600.000 kr.

Mit spørgsmål er så, burde det korrekte beløb ikke være 400.000 kr, da mit overskud burde være nedskrevet med 200.000 som jeg har flyttet til en rate pension? Ellers vil det jo ende med at jeg betaler AM-bidrag og skat at min rate pension....

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg vil spørge enkelt; Har SKAT registreret opsparet overskud med 600 tkr.?

For så skal du beskattes af dette. Jeg tror det havde været en god idé hvis du havde haft revisor til regnskabet og modtaget rådgivning for at forstå sammenhængen i vso og til din private indkomstopgørelse.

Det er meget sandsynligt at det vil være en fordel for dig at genoptage selvangivelsen for de tidligere indkomstår for at optimere din skat især når du nu lukker virksomheden. Hvis jeg var dig så ville jeg finde en rådgiver/revisor eller ringe til SKAT og spørge om hjælp. Jeg ved ikke om de er villige til at hjælpe dig med forholdet men det kan betyde en del penge i sidste ende alt efter dine indkomstforhold... Du kan evt. sende mig en privat besked hvis du vil have mere info. 

Mvh. TD

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)