Vi er gået over til 100% levering med GLS, og tilbyder derfor ikke levering med PD mere.
Dette skyldes til dels forskellen i fragtprisen, og er blevet en vigtig faktor i min branche. Men det skyldes også at der er en del dropshipping aftaler med leverandøre som kun benytter GLS.
Jeg må sige at jeg er faktisk er ret tilfreds med skiftet, har ingen problemmer med levering, hverken til pakkeshops eller private/erhverv. Indtil dato er samtlige leveringer blevet afleveret dagen efter inden kl. 13:00.
Men bagsiden af medajlen er at der måske er kunder der undlader at handle fordi der ikke er mulighed for levering med PD.
Kan der være noget om det eller er det helt ude i skoven?
Vi har haft GLS inde som ekstra mulig leverandør i en lille måned nu - og kan kun give dig ret i at det fungerer max. Ikke een pakke har været væk eller er blevet leveret sent. Pakkerne hentes punktligt hver dag. Er faktisk virkelig positivt overrasket :·)
Vores kunder har, i hele marts måned, haft valget mellem Post Danmark til 49 kr eller GLS til 20 kr. Ca 65% har stadig valgt Post Danmark... Og det giver stof til eftertanke. Jeg synes derfor ikke at GLS kan stå alene endnu.
Vores kunder har, i hele marts måned, haft valget mellem Post Danmark til 49 kr eller GLS til 20 kr. Ca 65% har stadig valgt Post Danmark... Og det giver stof til eftertanke. Jeg synes derfor ikke at GLS kan stå alene endnu.
Tror du ikke det er fordi du "vælger" Post Danmark for kunden?
Vi har i nat netop tilføjet GLS til vores valgmuligheder, så det glæder mig I er tilfredse med dem
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Nej, det tror jeg ikke. I sin tid da vi prøvede et andet fragtalternativ, havde vi valgt dette som standard. Folk valgte alligevel at krydse af ved posten.
GLS har ikke fuldt dækket dk endnu med udleveringssteder - ligesom posten har fjernet mange af deres. Derfor er det i mine øjne et must at tilbyde begge dele for at få dækket kundernes individuelle behov. Hvis jeg selv skal køre 10 km for at hente min pakke - så ville jeg stoppe mit køb :·)
Vi har både GLS og alm. fragtmand som levere pakkerne mellem 16-21 om aftenen, når folk altså er hjemme!
Sidst nævnte tager vi 39,- for og det er der virkelig mange der gerne vil betale, for ikke at skulle i en pakkeshop. Hvor langt kan man køre for 39,- i egen bil.... Ikke mange KM
Dette på trods af at vi har gratis fragt på GLS ordningen!
Begge ordninger fungere fint, har ikke haft problemer :-)
GLS er stadig et relativt ungt firma - Hvis der er tale om levering til private, så skal de selv afhente pakkerne på en pakkestation.
PostDanmark kender man, det har været her... 'altid' og er et stærkt brand i vores lille land.
Personligt ville jeg vælge GLS, det giver en rigtig god fleksibilitet mht. afhentning af pakker, hvis man ikke får dem tilsendt på kontoret. PostDanmark tilbyder efterhånden samme fleksibilitet med afhentning i døgnposten.
Det korte og det er lange er, i min optik, at det afhænger af dit kundesegment - en tommelfingerregel er, at des ældre, des mere konservative.
Det er nok rigtigt at nogen springer fra pga det ikke er muligt at få leveret med PD.
Men problemmet er at for at holde omkostningerne nede, laves der ofte dropshipping aftaler, og nogle af disse benytter GLS fordi de efter fusionen med svensken ikke må benytte PD.
Og skal man til at tage produkterne hjem istedet for at benytte dropshipping kan noget af fortjennesten ryge, med mindre selvfølglig at fragt med PD genere et mer salg der opvejer omkostningerne ved ikke at benytte dropshipping.