Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket computerbatteri skal jeg købe?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

Jeg står og skal købe et nyt computerbatteri til min HP Compaq 8510w, men ser at der er hundredevis af muligheder inden for netop dette markedet.

Er det godt at have mange celler i batteriet? Er det dyreste nødvendigvis det bedste?

Håber der er en kyndig person der kan hjælpe mig herom, send gerne et godt link.

På forhånd, mange tak for jeres hjælp. :)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Jeg tror, at du først skal afklare mønsteret i dit forbrug. Med dette mener jeg, om den bærbare er tændt lang tid ad gangen, så batteriet kommer til at køre dødt, eller om du altid sidder ved en kontakt til lysnettet. Det giver også et andet billede, hvis den bærbare kommer til at ligge ubrugt gennem længere tid. Andre parametre er:

- Har du 2 batterier at kunne veksle mellem eller kun eet

- Er der koldt eller varmt, hvor du bruger den bærbare eller veksler det

Nu ved jeg ikke, hvilke typer batterier der er tilgængelige for din bærbare, men du skal bruge mønsteret til at afklare, om du skal sigte mod fx Ni-MH eller Li-ion.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Poul Madsen:

Jeg tror, at du først skal afklare mønsteret i dit forbrug. Med dette mener jeg, om den bærbare er tændt lang tid ad gangen, så batteriet kommer til at køre dødt, eller om du altid sidder ved en kontakt til lysnettet. Det giver også et andet billede, hvis den bærbare kommer til at ligge ubrugt gennem længere tid. Andre parametre er:

- Har du 2 batterier at kunne veksle mellem eller kun eet

- Er der koldt eller varmt, hvor du bruger den bærbare eller veksler det

Nu ved jeg ikke, hvilke typer batterier der er tilgængelige for din bærbare, men du skal bruge mønsteret til at afklare, om du skal sigte mod fx Ni-MH eller Li-ion.

Kære Poul

Tak for hurtigt svar.

Mit gamle batteri er nemlig gået død, og kan kun servicere i omkring 15 minutter. :)

Men planen er kun at skulle have et batteri.

Der er vekslende tempraturer hvor jeg befinder mig.

Vil det være klogt at købe originalbatteriet?

Tak!
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

l

Oskar Herrik Nielsen:
Vil det være klogt at købe originalbatteriet?

Alt andet lige, ja! Men andre kan sikkert godt argumentere for noget andet.

Jeg synes, du skal beholde det gamle batteri sm backup, men husk at bruge det ind i mellem, for ellers ryger kapaciteten helt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)