Rigtig fin banner.. Den fungerer.
Først og fremmest, comic sans?
Ej det er ikke i orden, comic sans og alt andet lige skal ikke anvendes til en seriøs forretningsside, fordi comic sans er en skrifttype som er lavet for at lave talebobler i tegnserier.
Du skal altid lave storytelling, men det betyder ikke at det er en god ide at benytte comic sans. Det er en skrift for glade amatører.
Sans Serif skrifttyper er dog en rigtig god ide men tag hellere at benytte css koden "font:sans-serif;" eller find en anden skrifttype.. Jeg har set en andelsboligforening benytte samme skrifttype og kom til at tænke på bagefter at jeg egentlig havde været sådan rimelig ligeglad med de vedtægter der stod der, selvom jeg skulle vide de vedtægter.
i det store hele er siden faktisk grundlæggende okay, men hvor er alt den grafik som skal gøre siden interessant? Det bedste man kan gøre er at lave nogle interaktiv knapper som flyder sammen med designet!
Så hvorfor laver du ikke nogle javascript knapper der ligger i navigations ude til højre som enten minder om glasur klatter eller som henleder tanken på dine produkter på anden vis?
Der udover så kunne det være en god ide at lave sammen grafisk sammenhæng imellem din sidebar, dit indhold og dine farvevalg. Her kan det være at du lave en slags dekorativ ramme om hele det interaktive ved din side.
Din tekst? Forkort den, fordi studier viser at folk alligevel ikke læser meget mere end 8 linier max, medmindre at de kan kommenterer eller på anden måde interagerer med indholdet. Benytter evt. nyhedstrekanten til dette.
I stedet for alt teksten, prøv at danne en historie med billeder eller billedecollage, gerne med lidt fod på en bestemt kunsterisk genre.. Som f.eks. popart lignende stil som er grafisk interessant at se på og gør delene interaktive så folk får en oplevelse af der er sammenhæng i siden. Du kan også bare lave nogle sprøde bordopstillinger af dine produkter til en børnefødselsdag eller et besøg af vennerne aften. Overvej hvem er din primære målgruppe?
Altid og jeg mener ALTID HUSKE AT GØRE DIT LOGO INTERAKTIVT SÅ NÅR FOLK TRYKKER PÅ DET KOMMER DE TIL FORSIDEN. Dette øger brugervenligheden i websiden og fjerne irritationsmommenter fra besøgende.