Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online spil - hvilket script-sprog/teknik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ønske om at få lavet et online spil, hvor 2 deltagere spiller mod hinanden. Spillepladen er rund og skal fylde det meste af skærmen. Deltagerne har 10 brikker hver, og der skal være en kolonne til højre, hvor spilleren, som har tur, kan vælge hvilken brik hun eller han ønsker at flytte. Se tegningen.

Jeg ved ikke, hvad der er bedst at vælge til at få programmeret sådan et spil. Jeg går ud fra, at Flash kan bruges, men det er ikke nødvendigvis det eneste ene, måske er der andre/bedre alternativer.

Er der nogen, der har ideer?

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 11:14

Hej,

Den kan lave med:

• Microsoft Teknologi: SilverLight + ASP.NET
  • Adobe Flash + PHP
  • Ellers kan man også bruger Java.
  • Noget "nyt" som kommer til bliv stort er Unity for Web.

Hvis jeg skulle lave sådan et spil så ville jeg vælge Flash + PHP fordi man kan finde billigere ressource til det.

med venlig hilsen
Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Tak for svar Nhat Dang! Det giver mening.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:19

Ja, flash som en spil-frontend vil være en god løsning. Så kan man bruge php og mysql til en backend hvor du evt kan indsamle spil-statistik m.v. Langt de fleste brugere som er spil-interesseret har flash installeret i dag.

Hvis du har en anden side hvor du bruger google-analytics, så kan du se hvilke flash-versioner dine besøgende har installeret. På den måde kan du danne dig et overblik over hvilken flash-version du skal satse på at bruge.

Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13

Jeg kan som de andre anbefale flash til brugergræsenfladen, men du skal være opmærksom på at IPads, iPods, etc ikke kan afvikle flash (og med alt sandsynlighed aldrig kommer til det). Det vil sige at du med den løsning smidder det marked væk.

Hvis du vil undgå at gøre det så kan du overveje evt at lave an klient til den platform (det koster dog mange penge) eller at udvikle den del brugeren ser I Javascript (som kan bruges uden problemer på de mobile platforme) det skal dog siges at Javascript har nogle begræsninger i forhold til flash på især gamle systemer.

Hvilken løsning du vælger skal self. afpasse i forhold til hvem der kommer til at bruge det (og udviklingsprisen) men det virker forkert ikke at gøre dig opmærksom på evt problemer.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 15:21

Hej,

Bare en lille bemærkning til tomjen med hensyn til iOS og Flash.

Det er rigtigt at iOS understøtte ikke Flash. Men med Adobe CS5 kan du faktisk konverter din Flash spil/program til et Native iOS app rigtigt nemt :)

med venlig hilsen
Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)