Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Kort om projektet:
Jeg kæmper for og få en e-shop der sælger tøj op og køre, jeg har ikke prøvet at starte en forretning før, så jeg er på bar bund ang. hvor jeg skal starte henne til hvordan jeg skriver min første forespørgsel ud til designerne.

Nogle der kan bidrage med lidt hjælp, skabeloner til forretningsbrev på forespørgsel, ting jeg skal tage hensyn til, hvad stiller designerne som krav til mig for jeg må forhandle deres produkter, og så alle de ting jeg ikke har fået med.

Det ville være en kanon stor hjælp hvis i ville komme med nogle tips og råd, eller svar på ovenstående :)

Håber at høre fra jer derude

Med venlig hilsen

Nicolai Larsen

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:01
Hej Nicolai.

Vil du forhandle anerkendte designeres kollektioner i din webbutik?

Eller er du på jagt efter en "unknown", som du vil indlede et samarbejde med på kommisionsbasis?

Under alle omstændigheder skal du investere i deres kollektioner. Konditionerne er barske - og investeringerne er store. Der forventes, at du investerer i 4 årlige kollektioner (2 hovedkollektioner og 1. forårs + 1 efterårskollektion) - hvis det altså skal være et etableret/anerkendt brand.

Investeringen vil udgøre mellem kr. 50.000 til 80.000 per hovedkollektion + kr. 20.000 til 40.000 per "bikollektion".

Du får naturligvis lov til at håndplukke.

Men ring og tal med de pågældende virksomheder eller deres agenter i DK. Du får svar med det samme.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Skrevet kl. 08:40
Ja det skal være nogle anerkendte designere.

Hvordan foregår udgivelsestidspunkterne for kollektioner, der spring/summer, Fall/winter, og hva så ????

Mange tak for dit indlæg

De venligste hilsner
Nicolai

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:02
Det er ikke helt korrekt hvad du skriver Xippie, men det er nok forårsaget af at der diskuteres noget så udefinerbart som anerkendte designere.

Hvis du tager de "rigtige" modehuse, altså dem som præsenterer deres kollektioner på modeugerne i Paris, London, Milano, New York (Og København og Stockholm m.fl for den sags skyld) er der kun to kollektioner årligt; Spring/Summer og Fall/Winter.

Så for at få et korrekt svar, bliver du nok nødt til specifikt at skrive hvilke designere du havde i tankerne.

Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 14:54
Hvis man eksempelvis ønsker at forhandle Noa Noa, Munthe + Simonsen med flere - forpligter du dig til at købe 4 årlige kollektioner. 2 hovedkollektioner samt 2 bikollektioner.

Det er korrekt, at modehusene kun præsenterer 2 årlige kollektioner på messerne. Men det er jo ikke ensbetydende med, at du som forhandler kun investerer i 2 årlige kollektioner. Den tid er desværre forbi. Nu kræver de fleste modehuse, såvel nationale som internationale, at du aftager 4. årlige kollektioner.

But, call them ;-)

Endvidere er det hamrende svært, at blive forhandler - da de fleste designere har indgået "exclusive agreement" med deres eksisterende forhandlere.

I Nordsjælland er det eksempelvis kun muligt, at forhandle Noa Noa, hvis man etablerer en butik i Helsinge.

Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 15:23
Hej Nicolai.

Fall and winter 2007 er lige blevet præsenteret i BC og Øksenhallen. Til august/september bliver spring and summer 2008 præsenteret på messerne. Der er i øvrigt deadlines for, hvornår du må smide kollektionerne på hylderne. Som regel må man begynde at sælge spring kollektionerne medio februar og summer kollektionerne medio april.

I forbindelse med messerne - går man på "raid" og bestiller varerne til den kommende sæson.

Når jeg skriver "anerkendte designere" - refererer jeg til brands, som i forvejen er kendte på markedet - og som har erobret en væsentlig markedsandel.

Vil du sælge YSL, GUCCI, PRADA og så videre! I så fald, skal du investere en bondegård... Så holder mine beregninger fra i går slet, slet ikke.

Nicolai, "krib knoglen" og ring til de modehuse/designere, hvis brand du ønsker at forhandle. Det er deres sagsafdelinger, som du skal ha'' fingrene i. De er i øvrigt meget villige til at oplyse om diverse konditioner med videre.

Super eftermiddag

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Skrevet kl. 11:44
Mange tak for jeres indlæg

Ja der ikke andet at gøre end at ringe derned :)
nogle af  de mærker jeg havdee tænkt mig var, Frank Dandy, Gabba, replay, g star.

de venligste hilsner
Nicolai Larsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)