Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lær mere om multiple datafeeds

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er Account Manager hos affiliatenetværket Webgains og skriver nu mit første blogindlæg hos Amino for at fortælle jer om en ny lækker feature på vores platform.

Webgains har netop nu - som det første affiliate netværk - lanceret multiple datafeeds, som tillader annoncører at uploade flere datafeeds for samme program. Det giver annoncører mulighed for at tilbyde deres affiliates mere målrettede produkter.

 

Datafeed vs. multiple datafeeds

Et datafeed (også kaldet et produktfeed) er et feed, der samler en annoncørs detaljerede produktinformationer. Datafeeds kan bl.a. benyttes af både bloggere, prissammenligningssider, rabatkodesider, indholdssider, cashback-sider og PPC-affiliates.

Et datafeed kan være rigtig detaljeret og nyttigt, men ofte meget tidskrævende, da det indeholder information om alle de produkter, som annoncøren tilbyder. Med Webgains’ nye multiple datafeed-værktøj kan annoncører uploade flere specialliserede datafeeds og derved supplere deres generiske datafeed med et julefeed op til jul, et påskefeed op til påske eller et datafeed med alle deres ”bestsellers”.

Multiple datafeeds gør arbejdet for affiliates meget nemmere, og de kan derved koncentrere sig om det, de gør bedst: skabe traffik til annoncørsiden.

 

Fordele for annoncører

  • Sæsonprægede datafeeds

Annoncører kan nu tilbyde deres affiliates datafeeds op til forskellige årstider eller højtider, fx vinter, sommer, jul, påske, mors dag, fars dag og halloween.

  • Udsalgsfeeds:

Annoncører kan også bruge multiple datafeeds til at uploade specielle ”bestseller”- eller udsalgsfeeds.

  • Rekruttering af nye affiliates

Annoncører har nu mulighed for at tiltrække flere nicheaffiliates. Hvis din webshop hovedsageligt sælger tøj, men du også har en produktlinje med smykker, kan du oprette et feed, der kun indeholder dine smykker. Herved kan affiliates, der leder efter smykker, nemt finde de produkter, de ønsker at promovere.

  • Udvidet produktanalyse

Multiple datafeed-værktøjet giver annoncører en skærpet indsigt i deres feed-performance. Annoncører kan nemt trække en supplerende rapport fra vores ”Top Links” feature.

 

Fordele for affiliates

  • Relevante og overskuelige datafeeds

Affiliates kan nu nemt finde de datafeeds, der passer til deres websites. Hvis en affiliate har en prissammenligningsside for mobiltelefoner, kan han/hun nemt finde mobiler hos de annoncører, der har et specielt feed for mobiltelefoner. Dette er mere overskueligt, end hvis en elektronik-annoncør kun havde ét samlet feed for alle deres elektronikprodukter.

  • Tidsbesparende

Affiliates sparer tid ved at kunne vælge et feed kun med  eksempelvis parfume frem for et samlet datafeed med parfume, skønhedsprodukter, make-up el.lign., hvis annoncørens har en webshop, der tilbyder disse produkter.

  • Udvidet produktanalyse

Multiple Datafeed værktøjet giver også affiliates en skærpet indsigt i deres feed-performance. Affiliates kan derfor nemt trække en rapport fra vores ”Top Links” feature.

 

Webgains inviterer alle affiliates til en forårsevent, hvor man som affiliate kan lære meget mere om vores platform og dens mange højtudviklede features. Eventen kommer til at foregå d. 5. maj 2011 – jeg vil tættere på eventen poste en åben invitation til dette, men sæt allerede nu kryds i kalenderen.

 

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis indlægget har fanget din interesse, eller du har nogle spørgsmål til vores multiple datafeed feature.

Tak for din opmærksomhed.

 

Med venlig hilsen

Anya Neubert
Account Manager

Webgains Denmark
ad pepper media Denmark A/S
Emdrupvej 28b
2100 København Ø
Denmark

Tel.: +45 88 80 42 63
fax: +45 70 20 83 87

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)