Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacBook Pro og iMovie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mac-entusiaster!

Jeg skal til at øve mig på at indspille nogle kortere video-indlæg til opload på YouTube, som skal være med til at promote mit kommende engelsksprogede musikanmelder-website.

Mit spørgsmål går på, hvorvidt det er muligt at indspille disse videoer direkte via iMovie på Mac'en? Eller skal man have et eksternt kamera?

Hvis man skal have et eksternt kamera, er iMovie så kun et bibliotek med mulighed for at revidere de film/video'er, der lægges ind?

Tak for al input!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:38

Det kommer jo meget an på dine krav til kvaliteten.

Der er jo indbygget kamera i macbooken men går udfra at det er lidt svært at filme mere end dit hoved :), selv bruger jeg pt Flip Mino HD (går dog og overvejer et nyt kamera da det kun har batterilevetid til halvanden times tid) og redigerer færdig med iMovie. Det funker fint.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:51

Rasmus Lindgren:

Det kommer jo meget an på dine krav til kvaliteten.

Der er jo indbygget kamera i macbooken men går udfra at det er lidt svært at filme mere end dit hoved :)

Kvaliteten afhænger meget af lyset i lokalet. Hvis man roder lidt med det, kan man faktisk få et ganske tilfredsstillende billede.

Hvis man vil filme mere end sit hoved, så stiller man da bare computeren på et bord og tager et par skridt tilbage. Så løser det hele sig selv.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:26

Tak. Ja, nu fandt jeg ud af det ved hjælp af en YouTube hjælpevideo. Men kan godt se belysningen kan være lidt svær at ramme rigtig godt.

//Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)