Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af løn, ATP, AM-bidrag og A-skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget ny indenfor bogføring, så jeg har brug for lidt hjælp: Hvordan bogfører jeg løn, ATP, AM-bidrag og A-skat?

Vi bruger Danløn, og vi er 3 ansatte: 2 funktionærer og en timelønnet piccoline.

Jeg har et bilag ang. overføring til PBS af AM-bidrag og A-skat samt et bilag ang. overføring til PBS af løn.

Vi er nystartede pr. 1.1.11, så ATP har vi ikke fået opkrævning på endnu - skal den ikke komme automatisk?

Det er sikkert meget enkelt, når man kan - men jeg har ikke prøvet det før, så hvis der er en venlig sjæl, der kan hjælpe, vil jeg blive meget glad.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have - det ser dejlig overskueligt ud Smile

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Jeg har lige brug for din hjælp igen. Jeg har fået bogført løn, AM-bidrag og A-skat efter dit skema uden problemer, men ATP er jeg lidt i tvivl om.

På min bogføringsliste fra Danløn står Skyldig ATP i kredit med 810,- kr. Medarbejder ATP og Virksomheds ATP står i debet med hhv. 270,- kr. og 540,- kr.

Vores kontoplan siger: 5830 Skyldig ATP, 8730 Virksomheds ATP, 8740 Medarbejder ATP og 8760 ATP finansieringsbidrag.

Jeg har krediteret konto 5830 med 270,- og 540,-. Så kommer jeg i tvivl om, hvad jeg gør herefter? Jeg har debiteret konto 8760 med 540,- men tror ikke, det er rigtigt, og hvor gør jeg af de sidste 270,- kr.?

Håber, du kan hjælpe :)

På forhånd tak

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)