Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at lave en hjemmeside med samme funktionalitet som hotel.com og bilbasen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg mangler at få et seriøst bud på hvad en blanding af af hotels.com og bilbasen.dk koster at udvikle.  Min ide har ikke noget med hoteller eller biler at gøre men princippet er lidt det samme.

På den eneside skal jeg have connected sælger og køber på den anden side.

Mvh

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:39

Hvis du vil have et seriøst bud på  hvad det ksoter skal du lave et seriøst indlæg. :P Forståes på den måde at du skal skrive en funktionsliste ned. Der er jo mere end øjet ser i sådan et system. Der kan være rigtigt mange funktioner back-end som gør at Hotels.com og bilbasen.dk er så gode og funktionelle som du ser dem.

Og jeg tror også der er stor forskel på  bilbasen og hotels.com programmering tidsmæssigt, ikke at jeg er programmør.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 11:46

Et hurtigt gæt vil nok være i omegn af 500k-1 mill.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:49

Lars Rasmussen:

Det er ikke meget skudt forbi.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:02

Lars Rasmussen:

Et par udviklere i et år? Jeg tror slet, slet ikke at det rækker.

Men det er rent skud i tågen, da du ikke skriver nærmere, præcis hvilke funktioner du har brug for.

Når du dykker ned i f.eks. bilbasen er der et hav af funktioner. 

Måske har du kun brug for de overordnede funktioner:

- Bruger håndtering (oprettelse/ændring/sletning)

- Opslag af emner

- En listefunktion og søgefunktion i emnerne

- Håndtere/formidle betalingen.

Hvis det i bund og grund er de funktioner du søger, så er 500k-1mil skudt noget over.

På den anden side, hvis du vil have integration til den blå avis, annoncehåndtering, forsikringshåndtering, anmeldelser, integration til diverse andre sites osv. osv. osv. så er det skudt under målet. Det er heller ikke ligegyldigt om det skal være et stort cluster der skal kunne håndtere en million brugere, eller om det er noget mindre du går efter.

Med andre ord, skriv hvad du vil have, så er det nemmere at komme med et godt svar.

Mvh. Jens

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39

Tak til alle for de hurtige svar.

Ved godt det er en meget "tynd" problemformulering, men af konkurrence hensyn kan jeg ikke røbe mere.

Men tusind tak til alle der svarede, nu har jeg lidt at arbejde videre med.

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 87
Fra  NAAX - Microsoft Dynamics Rekruttering Skrevet kl. 12:45

Hej Jesper, Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål anderledes end de andre Aminoer!

Mit svar til denne debat er i hvert fald, at til jer der læser med og håber i kan finde svar til jeres første hjemmeside ide, er at i ikke behøver i nærheden af en halv million for at lave en hjemmeside med lignende funktioner. 

Der er mange måder at lave en hjemmeside på. Den dyreste måde kunne være som der tidligere er nævnt men absolut ikke den eneste!

Men som tidligere nævnt af andre, lav dit spørgsmål mere "seriøst" så kommer der helt sikkert endnu mere præcise "seriøse" svar. ;-)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:09

Personligt tror jeg hotels.com har brugt rigtigt rigtigt rigtigt mange penge paa deres integration med de eksisterende hotellers reservations systemer. Specielt fordi det saa vidt jeg kan se er 2 vejs kommunikation fordi du via hotels.com kan bestille vaerelser.

Nu ved jeg jo ikke noget om hotel drift, men jeg kan sagtens forestille mig at deres 130.000 forskellige hoteller bruger over 1000 forskellige reservations systemer, og at integration med disse systemer i udvikling og drift koster langt mere end resten af hotels.com. Men det afhaenger naturligvis af om integrationen bliver lavet af hotels.com eller om hotellerne selv aendre deres systemer, saa de kan kommunikerer med hotels.com. Men en lille detalje som det, kan sagtens betyde nogle millioner i udvikling.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:18

Kan lave dig sitet for små 100.000 kr.,

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)