Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportør til fødevarer?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

lige et fif mere, hvis du vælger at få varen ind i Eu, jeg mener hvis du køber den uden for eu, så skal du få den sendt til et firma i østeuropa, for der skal der ikke afregnes så meget i told og så vidre, tngene er lidt nemmere her over

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:02

invest.latvia@yahoo.com:
for der skal der ikke afregnes så meget i told og så vidre, tngene er lidt nemmere her over

EU har  det man kalder en ydre toldmur så satserne er de samme indenfor EU, moms er en anden historie fra land til land. Men klart alt kan lade sig gøre på de kanter, det bliver det så ikke legalt af.

Det nok også lige kreativt (for ikke at kalde det noget andet) at lave sådanne manøvre for en transportør til en restaurant.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 16. Apr 11
Skrevet kl. 23:12

Tror du selv på det, jeg har boet 10 år i letland så jeg ved hvad der skal til

i letland bliver der ikke betalt max 1% i told

Tilmeldt 16. Apr 11
Skrevet kl. 23:13

`rettelse

tror du selv på det.

jeg har boet i Letland i 10 år.

i Letland bliver der kun betalt 1 % i told

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 00:02

Nej tror jeg ikke, ved jeg, faktuelt er der en ydre toldmur om du har boet der i 10 eller 15år. Praktisk kan den jo sagtens være de snyder med det - det jo meget normalt, men det bliver det ikke rigtigt af.

Jeg har boet og arbejdet med Rusland, Baltikum og Central Asien i over 23år, altså fra før muren faldt - Så hvis du vil snakke referencer kommer du bare igen.

Det ikke den slags konstruktioner man skal ud som ny iværksætter. Dobbeltmoral er ikke nødvendigvis dobbelt så godt.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:40

Det kan godt være at jeg kommer til at brænde nogle penge af som jeg kunne have sparet, men jeg vil helst være sikker på at alting er i orden. Det vil være så dumt at have penge ude som jeg aldrig får hjem igen, fordi noget går galt og jeg skal af med bøder og fuld told og alt muligt andet.

I forvejen er det risky business at ville starte en restaurant op med alt det, der hører til. Jeg synes der er rigeligt at lære, holde øje med og sikre i forvejen. :-/

/S

Tilmeldt 16. Apr 11
Skrevet kl. 09:10

det kan da være lige meget om det er rigtig eller forkert, det handler om at få din vare så billig til Danmark-Eu. og det er fuldt lovligt.

med hensyn til referancer, tillykke med at du har lavet handler her ov er de sidste 23 år, så burde du jo også vide at det er billigt at få vare ind til Eu, og det kunne du jo bare have sagt det er rigtigt.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:37

invest.latvia@yahoo.com:
det kan da være lige meget om det er rigtig eller forkert, det handler om at få din vare så billig til Danmark-Eu. og det er fuldt lovligt.

Nej, for hvis noget er rigtigt, er det også lovligt. Men jeg ved slet ikke nok til at kunne opstille andre kriterier end "det skal være lovligt", foruden "det skal være nemmest muligt" og helst også "det skal være billigt", men hvis de to sidste clasher, skal jeg ind og finde ud af hvad jeg så prioriterer.

Indtil videre er jeg stadig på undersøgelsesstadiet med det hele. :-)

/S

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:39

Overvej hvilket signal du sender, når du opfordrer til ulovligheder... 

EU er som nævnt en toldunion, så alle toldsatser er ensrettet. Eneste forskel kan være, at der fortoldes under en tarif, som er lavere end den reelt set burde, hvorfor du opnår din lave toldsats. Der følger dog relativt store bøder, hvis man indfortolder forkert.

Du kan også få en afrikaner til, at smugle godset over grænsen, hvorved du opnår 'toldfrihed' .... Arh den holder ikke i byretten :-)  Endvidere vil snyd naturligvis medføre, at der vil foregå meget mere kontrol med dine importer fremover, som igen forsinker dit gods..

@ Topic
Har du overvejet at lease? Hvis du søger på 'kølebiler' eller 'leasing af kølebiler' , så kommer der en del på google :-)  Investering i den slags specialbiler kan hurtigt være farligt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:23

invest.latvia@yahoo.com:

Du modsiger dig selv i samme sætning... nogen grund til det...?

Først er det ligemeget, det skal være billigt og så er det fuldt lovligt.

I øvrigt skal der jo betales transport 2 gange når du skriver "leveres i Østeuropa" det koster mere end at betale 1% mere i told og lave det korrekt...

Det er billigere for korruptionen er højere.... det bliver det ikke rigtigt af.

Hvis du kun kan bidrage med fup og svindel, så lad være.

//

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)