Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportør til fødevarer?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bliver sikkert fortoldet til den Østrigske kunde når den kommer til havn i EU og så leveret derfra.

Det er helt normal business og sker hver dag, alternativt kunne det være de har på lager og bare sender til dig fra Østrig, der er så mange mulige scenarier...

Find den rigtige maskine der kan løse dine behov først,  så kan du tænke på det andet bagefter... der vil jo typisk stå lev. betingelser i dit tilbud fra dem..

Går du helt kold i de ting skriver du bare en PM, så kigger jeg på det sammen med dig.

Find produktet først, lad være med at tage problemer på forskud bare fordi du har talt med en Kineser der måske er gift med en Østriger og er lidt skidt til sproget...

Fokus på det det drejer sig om Smile

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:27

Ja. Fokus. :-)

Jeg kan ikke tysk eller kinesisk, så jeg kan ikke rigtigt ringe til dem og spørge om de laver det jeg skal bruge. Derfor ville jeg se om jeg kunne finde en adresse til dem og bede om prislister og brochurer. Så lige nu er det lidt en blindgyde.

Derfor tænker jeg at jeg måske kan finde nogen her i DK - måske i Sverige? - der kan levere noget lignende. Det kan jeg nemmere overskue (og fragten vil heller ikke blive en enorm post i budgettet) - og så tænker jeg også på reparation og montører. Hvis de skal komme fra Østrig, bliver det jo også en fin regning.

/S

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 14:32

Find den vare/firma du skal bruge eller kunne være interessant.

Skal du have hjælp til at ringe og bestille brochurer eller noget, så skal jeg nok hjælpe dig....

Send mig en PM med oplysninger på hvad du skal bruge og hos hvem du evt. kan få dem.

Glem fragt og alt muligt, du kan jo evt. få en pris på maskinen inkl. fragt...

Du kaster for mange sten i vejen for dig selv...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 14:37

Tak for tilbuddet om hjælp. :-)

Jeg ved godt hvad jeg skal bruge, men jeg er stadig på "undersøgelsesstadiet". Indtil videre ved jeg ikke hvor jeg får fat i det jeg søger - jeg kontakter jo firmaer, der ser ud til at kunne levere, men indtil videre har jeg fået afslag. 

Ønskescenariet var at finde mindst to firmaer, der kan levere og så tjekke priser. Men indtil videre har jeg lige præcist 0 firmaer, der med sikkerhed leverer det jeg søger. Det i Østrig kan jeg jo ikke undersøge nærmere uden at ringe. Og jeg kan stadig ikke tysk eller kinesisk.

/S

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 15:06

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 15:11

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 15:20

Det ligner ret meget, det jeg ellers har set, ja. Tusind tak for hjælpen.

/S

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 15:24

OK så søger jeg lidt mere og ser hvad der kommer ud af det....

Sender en PM

//

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:51

Når du laver en aftale så betaler du 10% af prisen, Når du modtager varen på din adresse så betaler du de sidste 90%, hvis du måder bare et firma undervejs som ikke er enig i det, så er der stor sandsynlighed for at firmaet ikke er seriøst.

du kan også fremsende en bank garanti til firmaet, det virker over hele verden

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 12:24

Det er godt at vide, den slags omkring hvordan man betaler og er nogenlunde sikker på at man ikke bare sender penge ud i verden.

Der er mange ting jeg skal have lært endnu, fornemmer jeg. :-)

Tak for info. :-)

/S 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)