Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportør til fødevarer?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé som jeg er NØDT til at undersøge og hertil får jeg brug for en transportør a la dem man bruger til running sushi, men jeg aner simpelthen ikke hvor jeg finder sådan et maskineri.

Jeg har googlet de sidste dage og ved nu meget om transportbånd og gummibånd og ruller med og uden drev, både til fødevarer i industrien og byggeaffald i jord/beton-afdelingen. De sidste fås med en overflade af filt, som forhindrer båndet i at flække på langs, når store sten og betonklumper smides op på båndet. ;-)

Men jeg kan ikke finde den transportør, som er i to etager og som inddelt i en varm og en kold sektion, hvor det hele er afskærmet med gennemsigtigt plexiglas med skydelåger i.

Er der nogen, der har en idé om hvor jeg finder den slags? Kan det evt. være noget der er "patent" på, så det KUN er sushi-restauranter, der må bruge den slags?

På forhånd tak.

PS. Jeg håber ikke at jeg har oprettet indlægget i det forkerte rum - jeg er spritny herinde. :-)

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:27
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 20:45

Herligt. Tak! :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:20

Ellers ring og spørg indkøbsafdelingen på dem du nævner.... de jo sikkert bare noget de har fået tilpasset til deres koncept...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 13:15

Jeg ringede til en restaurant for at høre og jeg fik et nummer til et firma i Østrig. Hun sagde at hun ikke kendte navnet på firmaet og at kontaktpersonen talte kinesisk. Jeg var ude efter et navn, så jeg kunne få tilsendt prislister og den slags, men det hjælper mig jo ikke hvis kontaktpersonen kun taler kinesisk.

Så jeg har forespurgt andre firmaer, der laver båndtransportører til fødevarer, men en del svarer desværre ikke. Jeg har til gengæld fået en opringning fra en meget sød dame, som kunne hjælpe mig med at indsnævre min søgning. 

Tilbage er nu at finde tiden til at få ringet til de firmaer, der ikke svarer på mails og at undersøge mere, måske i Sverige. Det med Østrig og kinesisk lyder lidt suspekt i mine ører, men jeg er måske også en anelse mistroisk?

/Sakana

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:44

Hej Sakana,

Det er altid sundt nok lige at se tingene an, men selv om der kommer uhyggeligt meget bras hjem fra Kina så laver de jo også mange af de ting vi synes er kvalitet, så de kan jo sagtens lave kvalitet, tit er det dog forbundet med større serier og tættere samarbejde... Østrig kan jo bare være en virksomhed der laver de koncepter eller transportører og får dem produceret i Kina.... men klart man skal have tillid til en samarbejdspartner...

Prøv http://dk.kompass.com/ hvis online versionen ikke er nok har dit lokale biblioek sikkert en version med login, der er noget mere information, men tror du kan nøjes med denne til din søgning...

Prøv evt. at tale SFK i Kolding, de må kende gud og hver mand i den branche.... fang en sælger og klem ham lidt.

Evt. UniChains (Ammeraal Beltech Modular) i Vejle kan hjælpe, de laver dog kun selv båndene.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 13:54

Tusind tak for linket - det vil jeg prøve at se hvad jeg får ud af.

Min tanke omkring en kinesisk kontaktperson i Østrig handler lidt om EU og import. Man hører så meget og jeg vil ikke stå med penge ude til noget, jeg ikke har råd til at få indført i EU og DK. Jeg skal jo først have fat i priser, så jeg kan lægge et budget, der ser rimeligt ud. Jeg har ikke lyst til at springe alt for langt ud på det dybe vand heller. :-)

Også tak for forslag til firmaer jeg kan kontakte. :-)

/S

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:59

Østrigerne har sikkert selv ordnet indførsel og godkendelse i EU, og de er jo med i EU i Østrig....

Så det er jo en helt almindelig EU handel hvor du inberetter moms til skat for varer du har købt.

//

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 14:04

Jo, men ... man har hørt om mange slags scams. En af dem er jo at bestille og betale i EU og så "glemmer" man told? og så tages maskinen i tolden og koster en krig at få frigivet, men firmaet har jo fået deres penge, så de er "ligeglade". Jeg prøver bare at passe på mig selv (og min startkapital). ;-)

For jeg undrer mig over at denne kontaktperson kun taler kinesisk, selvom firmaet er i Østrig. Og hvorfor kender restauratøren ikke navnet på firmaet? Og ikke mindst: hvorfor kan jeg ikke finde firmaet via diverse østrigske søgemaskiner, når jeg taster nummeret ind? Jeg bliver lidt loren, må jeg indrømme. :-/

/S

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 14:09

Hov, det gik stærkt. Jeg bestiller og betaler firmaet i Østrig, men maskinen laves i Kina og skal sendes til DK. Her bliver den taget i tolden og der skal så betales told af maskinen, men det har jeg ikke fået oplyst og så har jeg ikke penge til det - og så lander jeg i gæld "uden grund". 

Hmm, giver det mening eller er jeg for "mistroisk"?

/S

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)