Jeg har en kunde A, som har en hjemmeside A. Lige nu bruger han domæne A, men han vil gerne have domæne B i stedet. Hjemmesiden er hostet på Surftown med Umbraco, hvilket gør en flytning via FTP er meget besværligt (det er ikke kun fysiske filer - database og andet gøgl er et problem).
Er det muligt at få domæne B til at peje på hjemmeside A?
Jeg har ikke interesse i at lave et 301 redirect, da det er vigtigt at URL'en er den samme.. Det betyder at der bruges domæne B på en eller anden måde i URL'en.
Jeg påtænker noget med CNAME o.lin., men jeg ved ikke om ovenstående er muligt?
Umiddelbart er det mere simpelt bare at eksportere databasen, og importere den på den nye. Så flytte det fysyske via FTP og dernæst ændre i config filen!
Umiddelbart er det mere simpelt bare at eksportere databasen, og importere den på den nye. Så flytte det fysyske via FTP og dernæst ændre i config filen!
Martin
Præcis, for selvom man så kunne lokke Surftown til at pege domæne-b hen på domæne-a's navn, kan det måske være den kræver domæne specifik indstillinger? Kender slet ikke umbraco!
Derudover kan kunden måske også ønske at nedligge domæne-a på et tidspunkt = måske nye udfordringer