En af mine bekendte har en bærbar, som ikke ville starte op. Disken (Toshiba 2,5" med 40 GB) indeholder en masse fotos, som hun håber at kunne redde. Gennem Amino fik jeg købt en harddisk boks hos Olsens IT, og det virker fint. Problemet er, at Windows viser 2 drev, et E og et F. Ud for F står der "Acer data". Der ligger en enkelt folder med fotos i, men ellers ikke ret meget andet. F-drevet optager 18 GB, mens data kun fylder 360 MB. F-drevet fylder altså kun halvdelen af disken, så E-drevet kunne indeholde lige så meget, men her står der 0 kB. Når jeg prøver adgang til E-drevet, bliver jeg spurgt, om jeg vil formattere drevet? NEEEJ!!!! Jeg gætter, at Windows ligger på E-drevet sammen med hendes fotos.
Har nogen en ide til, hvordan jeg skaffer adgang til E-drevet, eller ved I, HVEM kan fikse sådan noget?
Du kan købe en USB disk læser fra sandberg, de koster oftes mellem 300-500.-
Så vil den læse disken som en ekstern harddisk.
Hvis den ikke vil læse disken, så bruger jeg et program til gendanne alle filer som ligger..
Det sker nogle gange at windows formoder at beskade sin egen boot sector. Så den eneste mulighed er at "slette" disken/partitionen og så scanne disken og ligge filerne et andet sted..
Jeg ville også prøve at tilgå disken med et andet styresystem end Windows. Fx linux. Du kan så enten hente data over på en extern Harddisk eller brænde det på en DVD/CD.