Hey - har lige et sikkert fhv. simpelt spørgsmål vedr. analytics. gennem et stykke tid har jeg trukket en del trafik fra "google.dk (referral)", hvad er det? Hvor kommer trafikken fra? Trykket jeg på linket i analytics så havner jeg bare på google.dk's forside, - det giver jo ingen mening..
Nogen ideer til hvor denne trafik kan komme fra? Jeg har forstået at det f.eks. kan komme fra google groups - men kan det f.eks. også være google places/maps o.s.v.
I de fleste
tilfælde skyldes det, at de
besøgende har klikket på et non-search resultat-side på google. Det kunne
eksempelvis være www.google.com/ig
(iGoogle), en personlig startside hvor du kan putte widgets og links osv. I dette
tilfælde vil de så ikke være søgninger, men et normalt link, og det er derfor
at de dukker op i de Referring Sites.
VH
Christian
Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.
Størstedelen af trafikken kommer typisk fra billedsøgninger. Dernæst kommer trafikken som det bliver nævnt, bl.a. fra Igoogle mv.
Du kan se præcis hvor meget der er fra Googles billedsøgninger ved at gå hen til "henvisningswebsteder" under trafikkilder, klikke på "google.dk" og se antallet af besøg fra /imgres (image results).
Da Google lavede sin billedsøgning om blev den mega fed og lækker, men desværre snakkede afdelingen ikke sammen med analytics afdelingen, så de fik det ikke kørt sammen. Super ærgeligt, men så man selv sørge for at spore billedsøgninger.