Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytic's dumt spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - har lige et sikkert fhv. simpelt spørgsmål vedr. analytics. gennem et stykke tid har jeg trukket en del trafik fra "google.dk (referral)", hvad er det? Hvor kommer trafikken fra? Trykket jeg på linket i analytics så havner jeg bare på google.dk's forside, - det giver jo ingen mening..

Nogen ideer til hvor denne trafik kan komme fra? Jeg har forstået at det f.eks. kan komme fra google groups - men kan det f.eks. også være google places/maps o.s.v.

På forhånd tak for hjælpen

vh/ Ulrik

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:01

Hej Ulrik

I de fleste tilfælde skyldes det, at de besøgende har klikket på et non-search resultat-side på google. Det kunne eksempelvis være www.google.com/ig  (iGoogle), en personlig startside hvor du kan putte widgets og links osv. I dette tilfælde vil de så ikke være søgninger, men et normalt link, og det er derfor at de dukker op i de Referring Sites.

VH

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:06

Hej Christian.

Arhh ok - det giver idt mere mening - tak for det..:)

vh/ Ulrik

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 16:00

Hej Ulrik

Størstedelen af trafikken kommer typisk fra billedsøgninger. Dernæst kommer trafikken som det bliver nævnt, bl.a. fra Igoogle mv.

Du kan se præcis hvor meget der er fra Googles billedsøgninger ved at gå hen til "henvisningswebsteder" under trafikkilder, klikke på "google.dk" og se antallet af besøg fra /imgres (image results).

Da Google lavede sin billedsøgning om blev den mega fed og lækker, men desværre snakkede afdelingen ikke sammen med analytics afdelingen, så de fik det ikke kørt sammen. Super ærgeligt, men så man selv sørge for at spore billedsøgninger.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:08

Hejsa,

Har lige et ekstra spørgsmål angående google.xx henvisningswebsteder.

I vores analytic har vi klart flest fra henvisningsstien google.dk/

Skal det så forstås sådan at dette kunne være Igoogle, men også andre steder? (de andre google.dk stier er /search , /imgres og /webhp )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)