Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange søgeord bør man have i en Adwords kampagne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt forvirret ...

Jeg var til iværksættermesse i weekenden hvor en foredragsholder sagde at man minimum skulle have 5000 søgeord i en seriøs Adwords kampagne ...

Men jeg har engang fået af vide af en repræsentant for Google at man bør slette de søgeord der performer dårligt da de er med til at trække hele kampagnen ned.

Hvad er rigtigt?

/Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg tror han har talt om minimum 5000 søgeord og fraser til sammen i alle annoncegrupperne.

Du skal have mange annoncegrupper, og de vil som regel ikke have 5000 søgeord i 1 gruppe, men har du 20 f.eks, hvor hver gruppe er optimeret til forskellige søgeord og varer, bliver de delt op på mange grupper.

Så kan der f.eks være en gruppe til køleskabe, en til kummefrysere, en til komfurer osv., og så kan du samlet set sagtens ende op med 5000 søgeord og fraser. Men 5000 søgeord i samme annoncegruppe er en dårlig løsning, da annoncen så bliver alt for bred, og som regel vil præstere dårligt.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De kampagner jeg har som perfomer bedst, har få og meget nære nøgleord. Nogle af disse kampager har mellem 50 og 100 % konverterings rate.

Det er også langt lettere at have overblik kampagnen når der er få nøgleord.

Hilsen

Peter Lauge

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 21:57

Hørte også de 5000 her i weekenden.. har dog hørt 500 tidligere.. måske er det 50000 næste gang..  Nej.. tror måske bare man skal sørge for at have de ord der er relevante og konventere.. og det kan man jo så teste sig til hvad der virker..

Hvis man omvendt bare ønsker at betale for en masse klik, til brugere som så smutter igen, uden at købe noget, så skal man nok satse på 5000 ord.. nu ved jeg ikke hvad du handler med, men tvivler på at jeg kunne kaste 5000 relevante søgeord op for min hjemmeside :-)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 16:28

Jeg ville mene mellem 5-25 søgeord pr. annoncegruppe. Men som der sagt tidligere i tråden kan det jo godt løbe op hvis du har 30 annoncegrupper med en annonce i hver. 

Udover det er det jo formentlig 1000 søgeord og så bare 5 måder at stave/skrive det på.

Jeg har oplevet ganske god succes med ikke mere end 25 ord pr. annoncegruppe, men hver kampagne er jo forskelligSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 17:25

Hej alle

Jeres indlæg giver fint mening ... tak!

Men hvad så med det der jeg engang har fået af vide (af Google) ... nemlig at man bør slette søgeord der ikke performer godt da de kan trække hele kampagnen ned... er det mon noget jeg har misforstået?

/Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:33

repsej:

Hej alle

Men hvad så med det der jeg engang har fået af vide (af Google) ... nemlig at man bør slette søgeord der ikke performer godt da de kan trække hele kampagnen ned... er det mon noget jeg har misforstået?

/Jesper

Når vi rydder op, så sletter vi alt med en QS på 6/10 og derunder.

Med hensyn til antallet af søgeord, så tror jeg ikke at mængden er så vigtig, men derimod om de er relaterede. Eksempelvis var det meget rart at vi kunne pause al iPad relateret med 1 klik, da hypen om 2´eren kom og efterfølgende styre budgivningen på 2´eren samlet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 17:45
repsej:

Hej alle

/Jesper

De der performer dårligt, kan du enten slette, pause eller lægge over i en annoncegruppe for sig selv, sammen med andre der ikke performer. Budprisen kan man så bare sætte lavt, og skulle der alligevel komme klik til den lave pris, fint.

Det er rigtigt, hvis der er mange søgninger på et søgeord eller frase, og din annonce vises, men der klikkes ikke på den, så trækker det resten af kampagnen ned.

Men du kan sagtens have mange fraser til at ligge, der aldrig eller sjældent bliver søgt på. Det kan være en lang frase, f.eks [hvidt køleskab med fryser], at der kun er 1 søgning 1 gang om året, men når det søges, dukker din annonce op, og da der er lidt konkurrence på længere sætninger, er de tit billigere end mere generelle søgeord. Hvis du så har 2000 lignende der er lange og kan rammes, kan det blive til en hel del billige klik i løbet af et år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24

langvang:
Men du kan sagtens have mange fraser til at ligge, der aldrig eller sjældent bliver søgt på. Det kan være en lang frase, f.eks [hvidt køleskab med fryser], at der kun er 1 søgning 1 gang om året, men når det søges, dukker din annonce op, og da der er lidt konkurrence på længere sætninger, er de tit billigere end mere generelle søgeord. Hvis du så har 2000 lignende der er lange og kan rammes, kan det blive til en hel del billige klik i løbet af et år.

I forlængelse af det du skriver, så er det vel korrekt forstået at søgeord som måske ikke bliver søgt på så ofte ingen negativ indflydelse har på resten af kampagnen. Det er vel kun i det øjeblik et søgeord er blevet vist mange gange, men ikke har fået nogen klik, og derved har en lav CTR, at det har negativ betydning?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:29
Ja, præcis. Hvis der søges på et af dine ord, annoncen vises og der ikke klikkes, det er her det tæller ned. Hvis der ikke søges, vises annoncen ikke, så ctr ændrer sig ikke.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)