Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pengeoverførsel til bankkonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Når jeg skal gi mine bank infomationer, til andre for at de kan overfører penge dvs. Reg. Nr. Konto Nr. og alt det der. kan jeg så være sikker på at de overfører dem?
er det muligt for dem der skal overfører at ta penge fra min konto istedet for at overfører når jeg giver dem de bank detaljer.

Tak.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

Hej Mikkel,

Når du kun udlevere Reg/konto nr, kan de kun indsætte beløb, og dermed ikke råderet over hævemulighederne. Det er kun muligt at hæve på din konto, såfremt de har en fuldmagt, eller at du udlevere kort nr, udløbsdato og verifikationscifra fra din kreditkort.

Håber det giver mening :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16

Hej.

Næ..er vel helt normale tilgængelige oplysninger.

Såfremt de kan det..vil din bank afgjort få store problemer.

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:20
Det gør det.
tak for svaret :-)
Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 21:08

Du kan meget vel risikere, at kunderne IKKE overfører beløbet. Nogle kunder kan godt bestille en vare, men "glemmer" at overføre pengene. Men det sker der jo ikke så meget ved, når man ikke har sendt varen. Jeg plejer at minde dem venligt om det 4-5 dage efter bestillingen.

Til gengæld kræver det med bankindbetalingerne meget stor selvjustits, så man sender det bestilte straks efter beløbet er indsat. Det er vigtigt, at kunderne føler sig trygge ved at handle på den måde.

Du behøver ikke at være bange for at give dit konto nummer ud. :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:17

Hej MikkelborgD

Der er jo rigtig mange af os, der har vores reg.nr. og kontonummer stående på vores faktura. Prøv selv at se på nogle af de regninger, du får.

Der er ingen risiko ved det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

En dygtig con artist, kan sagtens hæve penge på din konto vha. kun reg.nr. og kontonummer.

Det kræver blot at denne person er overbevisende, lidt ala "Jeg skal lige have 1000 kr på min konto xxx xxx xx-x".

Kender flere eksempler på dette.

Chancen er dog minimal for at det vil ske. Da der heldigvis er en del bank ansatte som forlanger legitimation, det er dog langt fra alle.

Er du utryg, kan du altid få lavet et "mærke" på din konto, det er en slags kodeord, som altid skal oplyses når man hæver penge, det har jeg på samtlige af mine konti.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Jesper Breindal Kvols:

En dygtig con artist, kan sagtens hæve penge på din konto vha. kun reg.nr. og kontonummer.

Det kræver blot at denne person er overbevisende, lidt ala "Jeg skal lige have 1000 kr på min konto xxx xxx xx-x".

Chancen er dog minimal for at det vil ske. Da der heldigvis er en del bank ansatte som forlanger legitimation, det er dog langt fra alle.

Er du utryg, kan du altid få lavet et "mærke" på din konto, det er en slags kodeord, som altid skal oplyses når man hæver penge, det har jeg på samtlige af mine konti.

Gør en bank det, så er de fuld erstatnings pligtig da de har handlet uansvarlig....så simpelt er det faktisk.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Banken er muligvis erstatningspligtig. Men af erfaring, kan jeg så fortælle at der godt kan gå flere uger, op til måneder, før banken viser sin gode vilje og erstatter tabet.

I og med det er bedrageri, så skal det først og fremmest anmeldes til politiet. Politiet skal herefter have mulighed for at undersøge sagen nærmere. Når politiet melder tilbage til banken, får man så sine penge.

Jeg kender ikke politiets sagsbehandlings tider, men mon de prioriterer den slags synderligt højt i tiden?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:50

Jesper Breindal Kvols:

Arrr... Det hører vist fortiden til, medmindre at din bank kender dig og ved hvem du er, om ikke andet kontakter kassen din bankrådgiver.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)