Lige som de andre foreslår, så vil jeg også anbefale dig at oprette en Google Analytics konto, så kan du både se hvilke hjemmesider og søgemaskiner der linker til dig. Du kan se hvilke søgeord der er brugt for at finde frem til dig. Du kan se hvilen browser folk har brugt, styresystem osv..
Og enmasse, i nogle tilfælde ubrugelig information.. men det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge dine tal til :-) Google Analytics vil i hvert fald kunne svare på dine spørgsmål om hvor de kom fra.. men også hvilken side der fik dem til at flyte videre :-)
Hvis du vil spore dine kunder, samtidig med du har en Live Chat Funktion til rådighed, så skal du kigge på Zopim Chat Platform ..
Det er super nemt og let for kunderne at komme i kontakt med dig.
Du kan se hvor kunderne kommer fra når de lander på din hjemmeside, se hvilke søgeord der er blevet benyttet fra f.eks google. Du kan se hvilke produkt de befinder sig på, som gør det nemt for dig at hjælpe kunden. Det er super smart, benytter det selv på min shop.
Jeg har faktisk allerede "Analytics-bogen" fandt jeg ud af, jeg tror jeg hentede den fra et link i SEO-LEX. - Men tak for forslaget, det kunne skam godt være jeg skulle læse den. Jeg har aldrig fået den læst, da jeg havde glemt jeg havde den...