Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En Ide til at forbedre den velkendte tommestok?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

I kender alle den velkendte tommestok et stykke værktøj som ikke har ændret dig de sidste 50 år og den manglende udvikling gør at den taber plads til lazer og andre nymorderne måleredskaber.

Min ide er at udvikle en metaltommestok som vil gøre at man vil fjerne de ulemper som den traditionelle trætommestok har, bla udvider den sig når den får vand, og ved fuld længde bøjer den som en bue.

Kan man nu lave en tommestok som ikke bliver for tung og til en pris på 200-250 kr så mener jeg at ideen holder, jeg vil gerne høre jeres mening?

MVH
Preben

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:47

Hej Preben.

Det lyder som en ganske udmærket idé, men om den er salgsbar ved jeg ikke.

Jeg tror, at mange håndværkere sværger til deres velkendte træ-tommestokke, så du vil nok skulle kæmpe hårdt for at få dem til at benytte noget "helt andet".

Selv ville jeg muligvis være interesseret i en tommestok, der ikke bøjer. Men om jeg ville give 200-250 kroner for den tror jeg ikke - det er trods alt ikke så ofte, at jeg har behov for en tommestok.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:45

Du kan jo starte med at kalde din opdaterede version for en centimeterstok ;-)

Jeg tror dit projekt har tiden imod sig. Indenfor få år vil tommestokken formentlig være et særsyn - alle vil da bruge laserbaserede måleinstrumenter. Om tommestokken er lavet af det ene eller andet materiale er ikke afgørende her

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 09:31

Jeg er stor forbruger af tommestokke, da jeg tit og ofte knækker dem i samle ledende..Så det vil ikke genere mig at smide 250 kr efter en der var lidt mere holdbar og ikke skulle udskiftes så tit .

Jeg tror nu ikke en tommestok er ved at være et særsyn, jeg kan ihvertfald ikke undvære min. :-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:54

En tommestok i metal, den kommer til at veje for meget ellers er du ude i materialer som folk ikke gider betale for.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se det er hvad der sker når man stiller et udemærket spørgsmål i et forum som Amino. En masse mennesker svarer. Og det er jo dejligt, men husk. 

Det eneste du kan bruge her er at der er en fra dit potentielle marked der faktisk siger at han gerne ville have et sådan produkt!

Resten er bare folk med en - muligvis urelevant - mening.

Så mit råd?

1) Find dit potentielle marked (så du spørger håndværkere og ikke os iværksættere som mener at der om få år er laserguidede/sattelitstyrede værktøjer i bukselommen på alle håndværkere - vi har muligvis købt det, men spørgsmålet er om dem der arbejder hele dagen med det har).

2) Find nogle potentielle producenter og få opstillet et budget! Test antagelsen at man kan få et kvalitetsprodukt med en udsalgspris på 299. Der er en anden her der siger at det vil være for dyrt at få produceret i et letvægts metal, men spørgsmålet er om vedkommende allerede har forespurgt hos alle producenterne i fx. Kina. Test antagelsen!

3) Tænk over hvordan du skal afsætte bæstet hvis du mener at det er en god ide (hvis ingen ved at man kan få et sådan dyr er der heller ingen der køber det)

Så action iærksætter planen er:

1) Brug 2 dage på at finde steder hvor håndværkere hænger ud. Har du forummer ligesom os iværksættere? Prøv evt. at få lov til at besøge en arbejdsplads.

2) Brug 10 dage på at snakke med så mange håndværkere du kan. På forum, arbejdsplads eller hvor du nu har fundet dit marked.

3) Brug 5 dage  på at finde en liste over potentielle producenter. Spørg om der er nogen med kontakter herinde til det kinesiske. Undersøg steder som Alibaba.com og lign.

4) Brug 10 dage på at kontakte producenterne med de specs du ønsker og få en pris.

5) STOP OP!!!!! Nu står du med noget info omkring markedet og produktet - forhåbligt både om pris og kvalitet. Nu skal du træffe en beslutning! Indtil videre har det været gratis!!! Vil du poste penge i en prototype?

Herefter ville jeg nok få lavet en prototype og begynde at lave en strategi for hvordan den skal afsættes. Hvilke forretninger skal den i? Hvor megen DB skal der være i forretningsleddet til at det gør det interessant for kæden at tage produktet ind? Skal du selv sælge dyret via en webshop og hvordan får du så gjort dine fremtidige kunder opmærksom på dette?

Nåh... Flere spørgsmål end svar, men håber at du kan bruge det til at komme lidt videre. Om ikke andet ville jeg tro at du med denne plan kunne stå med en prototype efter ca. 2-3 måneder fra nu (hvis du tager action og starter NU) 

:) Pøj pøj med det....

Fra herning
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:18

Og den kommer også til at bøje selvom det er metal

Mvh Henrik Mathiesen

HLM Group

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:39

Hej Preben

Jeg synes, at det er fedt, når nogen prøver at forbedre ting, som tilsyneladende er færdigudviklet. Respekt for det. Desuden synes jeg, at Rasmus' indlæg er rigtig godt. På nær 1 punkt. Prototypen ville jeg få produceret hurtigst muligt i 10-20 eksemplarer. Herefter deler du dem gratis ud til 10-20 testpersoner, som selvfølgelig er i målgruppen. Målgruppen ved nemlig heller ikke, om det er en god idé eller ej. De kan have en mening om det, men de skal have den i hånden, før de ved det.

Held og lykke.

Michael

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:43

Hej Preben,

Jeg synes det lyder som en god idé :)

Men jeg ville nok overveje at producerer den af kulfiber i stedet, det holder vægten nede,
og er i de fleste tilfælde stærkere og mindre bøjeligt end metal!

Bare en tanke / Thomas 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:51

har du checket om det ikke allerede findes? Jeg kunne i hvert fald finde både træ, aluminium og glasfiber ved en meget simpel Google-søgning.

Så det skal nok være noget af det første, du undersøger.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)