Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til html/CSS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ved at lave en webshop og kunne godt bruge noget hjælp :)

det jeg søger er at lave det hele fra bunden.

da jeg går på gymnasiet og ikke har et arbejde, har jeg naturligvis heller ikke råd til at fyre penge i diverse smarte løsninger, da det for det meste koster en formuge.

jeg er god til design, photoshop osv. men ved ikke helt hvordan jeg skal komme i gang med at kode min hjemmeside

nogen der har erfaring med dette? tips, tricks, tutorials? al respons er velkommen :)

på forhånd tak

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:25

Du kunne overveje at få en webshop fra DanDomain, det er billige og du kommer hurtigt i gang. Du kan tilpasse DanDomain shop "within reason" design / layout wise.

På den måde kan du komme i gang for nogle få hundrede DKK per måned.

Alternativ er at du får f.eks en Magentoshop, den koster hos Magentohotel DKK 1100 per år + betalingsgateway. Du kan så selv tilpasse shoppen's layout efterhånden som du bliver dygtigere til at kode HTML. Den store fordel ved Mangento er, at du selv kan lave ændringer og du kan installerer de moduler du vil uden ekstraomkostninger (hvis modulerne er gratis) og du kan selv udvikle moduler til eget brug. Det er ofte ikke muligt med proprietære shops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:33

Drop dandomain, og få dig et webhotel hvor du kan installere Magento.
For det ikke skal være løgn har jeg testet Magento på surftown og det virker upåklageligt. Så det er en mulighed

Magento er et opensource e-shop løsning, og er ganske gratis at hente. 
Du kommer til at redigere i et færdiglavet template som nok er din bedste mulighed for at få en shop op at køre inden for den nærmeste fremtid.

Hvis du vil lave en shop fra bunden af så du også til at lære andre sprog, og html/css er allerede en relativ stor mundfuld når man ikke har noget kendskab til programmering.

ang. html/css så w3schools min favorit 

http://www.w3schools.com/

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:23

At lave den helt fra bunden er et kæmpe projekt. Jeg ville også gå efter en af open source løsningerne, hvor du så kan tilrette designet, som er din stærke side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:59

Når du nu selv siger du er ret økonomisk begrænset hvorfor så ikke starte med gratis systemer såsom f.eks. Presta eller Magento.

Disse kan jo tilrettes på mange mulige måder og du er hurtigere i gang. Så er du måske også fri for at opfinde den "dybe tallerken" en gang til..

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:20

Få et webhotel -> Installer magento -> læs diverse tutorials, tips og tricks om Magento og byg din side op.

Der vil du helt klart få det bedste resultat, hvis du ligger lidt tid i det.

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 24. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:39

Hej allesammen

tusind tak for hjælpen.

jeg tror det er magento jeg søger. hvertfald her i starten.

det er lidt uoverskueligt at sætte sig ind i hvad man skal vælge i starten, og så er det rart at høre fra nogle som har erfaring.

en anden grund til at jeg ikke vil fyre for mange penge i det her i starten er at der er et par basale ting som skal overvejes inden jeg publicerer min hjemmeside.

en gang til, rigtig mange tak. det var en stor hjælp.

i må have en rigtig god fredag :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)