Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til bacheloropgave

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg læser E-Concept Development, og jeg skal til at skrive min bachelor. Jeg har forskellige idéer til et passende emne, men er nødt til at snævre det lidt ind.

Jeg er meget interesseret og måske endda fascineret af, hvordan Facebook har 'indtaget' danskerne. Mange virksomheder klarer sig rigtig godt med at underholde og ikke mindst eksponerer sig selv derinde, og rigtig mange firmaer fejler!

Jeg tænker lidt på, hvad gør de gode firmaer rigtigt? Og hvilke store forhindringer kan virksomhederne ikke klare?

Mit formål med oplægget her er, at komme i kontakt med en virksomhed, som har forsøgt sig med forskellige strategier, men ikke endnu har slået igennem. Jeg ønsker at høre deres tanker bag og deres forhindringer og idéer.

Jeg ønsker kontakt med en virksomhed, som er mere end lokalt kendt - det bedste ville selvfølgelig være landskendt. Denne virksomhed må meget gerne have en person, som kan fungerer lidt som kontaktperson.

Desuden vil jeg også gerne inspireres af virksomheder, som har haft stor succes.. :)

I håb om mange positive henvendelser,

Martin

Martin Hansen Multimediedesigner www.mmd-stevehansen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en specifik virksomhed. Men jeg kan hjælpe dig med lidt materiale, så prøv at tage et kig på bogen "Groundswell" af Charlene Li og Josh Bernoff, og i det hele taget kig på Forrester Research, som er firmaet bag denne på bog, og som beskæftiger sig meget med hvordan man udnytter Web 2.0 bedst mulig som virksomhed.

Fra København Ø
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 13:24

Hej Keld,

Tak for dit svar. Det kigger jeg nærmere på med det samme :)

Andre inputs er også ganske glædeligt modtaget.

Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:36

Hej Martin.

Jeg er ligeledes i gang med et afslutningsprojetk - dog på gymnasiet.

Min problemformulering lyder:

At undersøge facebooks anvendelighed som en del af virksomheders markedsføring.

Jeg ville høre om du havde noget dansk littaratur om: Hvordan vilkårene for markedsføring har ændret sig - de traditionelle kommunikationsformer ophæves som konsekvens af intimisering. Og om forbrugeradfærd - gerne online forbrugeradfærd.

Samtidig ville jeg høre dig om du havde fundet en virksomhed der havde forsøgt sig med at benytte facebook som markedsførings platform, og i så fald hvilken. I min opgave skal jeg nemlig også diskutere hvilke virksomheder der med succes kan benytte facebook, og hvordan.

På forhånd tak. Jacob 

Fra København Ø
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 10:52

Hey Jacob,

Jeg ved, at der er mange virksomheder, som har stor succes på Facebook - Firmaer som Carlsberg Sport, Star Tour m.fl. har rigtig mange medlemmer og der er rigtig meget aktivitet.

Jeg søger en stor virksomhed, som ikke har fået det til at fungerer.

Jeg har desværre ikke noget dansk litteratur.. Min uddannelse er på engelsk, men skal nok sige til hvis jeg støder på noget.

Håber du kan bruge det

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Jacobschnack:

Jeg ville høre om du havde noget dansk littaratur om: Hvordan vilkårene for markedsføring har ændret sig - de traditionelle kommunikationsformer ophæves som konsekvens af intimisering. Og om forbrugeradfærd - gerne online forbrugeradfærd.

Hvis du tænker på at de traditionelle kommunikationsformer, er de klassiske som: en-vejs, to-vejs asymmetrisk og to-vejs symmetrisk kommunikation. Så synes jeg du skal passe på med at sige at de "ophæves" pga. web 2.0 en-vejs kommunikation forsvinder ikke pga. web 2.0, men "feedback-loop'en" er selvfølgelig mere fremtræden med web 2.0, men det betyder ikke at alle virksomheder lytter til deres kunder, og derved er det jo stadig en-vejs kommunikation.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)