Hej Aminoer, Jeg læser E-Concept Development, og jeg skal til at skrive min bachelor. Jeg har forskellige idéer til et passende emne, men er nødt til at snævre det lidt ind. Jeg er meget interesseret og måske endda fascineret af, hvordan Facebook har 'indtaget' danskerne. Mange virksomheder klarer sig rigtig godt med at underholde og ikke mindst eksponerer sig selv derinde, og rigtig mange firmaer fejler! Jeg tænker lidt på, hvad gør de gode firmaer rigtigt? Og hvilke store forhindringer kan virksomhederne ikke klare? Mit formål med oplægget her er, at komme i kontakt med en virksomhed, som har forsøgt sig med forskellige strategier, men ikke endnu har slået igennem. Jeg ønsker at høre deres tanker bag og deres forhindringer og idéer. Jeg ønsker kontakt med en virksomhed, som er mere end lokalt kendt - det bedste ville selvfølgelig være landskendt. Denne virksomhed må meget gerne have en person, som kan fungerer lidt som kontaktperson. Desuden vil jeg også gerne inspireres af virksomheder, som har haft stor succes.. :) I håb om mange positive henvendelser, Martin |
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en specifik virksomhed. Men jeg kan hjælpe dig med lidt materiale, så prøv at tage et kig på bogen "Groundswell" af Charlene Li og Josh Bernoff, og i det hele taget kig på Forrester Research, som er firmaet bag denne på bog, og som beskæftiger sig meget med hvordan man udnytter Web 2.0 bedst mulig som virksomhed.