Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg deler min historie og søger personer, der er åbne for nye muligheder...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Indledning (Den korte historie)

Efter en kæmpe personlig udvikling det seneste års tid, føler jeg mig klar til at starte nye forretningsmæssige bekendtskaber. Du kan i bunden læse mere om mine kvalifikationer og hvad jeg søger, men jeg håber, du vil vælge at læse min historie. Måske bliver du inspireret, måske bliver du interesseret eller måske sker der noget helt tredje. 

Hvem er jeg? (Den lange, med forhåbentlig spændende historie)

Mit navn er Lars, jeg er 27 år og bor bor til dagligt på Frederiksberg i København. Jeg blev i 2008 uddannet Multimedie-designer. Mit afgangsprojekt var mit eget online projekt, som jeg har arbejdet med indtil januar 2011.

I øjeblikket befinder jeg mig på Den Dominikanske Republik i Caribien. Her har jeg været siden 30. januar, og flyver herfra d. 18 april, hvorefter turen går til Peru, hvor jeg skal rejse rundt med min kæreste, indtil jeg igen er hjemme i Danmark i begyndelsen af juni.

Jeg har det seneste år arbejdet meget med personlig udvikling, og det er med hjælp fra dette materiale, jeg er kommet til der, hvor jeg er i dag. I efteråret 2010 besluttede jeg, at jeg ville ændre kurs i mit liv. Dels fordi jeg ikke følte mig lykkelig, men mest af alt, fordi jeg havde en ide om, at jeg kunne få mere ud af mit. Jeg følte, der var så meget potientiale, jeg var bare ikke klar over, hvad jeg skulle gøre. Min kæreste gennem 7 år, havde længe haft en drøm om, at rejse ud og opleve verden i et halvt års tid. Hun havde taget et fri-år efter hendes bacheloruddannelse, og planen var at rejse med en veninde til Argentina i starten af januar 2011. Dette var en belejlig mulighed for mig. Jeg har altid elsket at rejse og opleve ting, men har udover en 3-ugers rundrejse i Vietnam, aldrig været afsted mere end 14 dage af gangen. Jeg lavede en brainstorm for, hvad jeg gerne ville have ud af min rejse. Og det stod hurtigt klart for mig, at jeg havde brug for at være "mig selv". Jeg ønskede en kombination af at nyde livet, men samtidig have mulighederne for at lære noget nyt. Uden at gå for meget i detaljer, endte valget på Den Dominikanske Republik, hvor jeg udover arbejdet med mig selv, gerne ville lære spansk og kitesurfing, ligesom jeg i 2010 var startet til Crossfit ("CrossFit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet"), som jeg gerne ville vedligeholde og udvikle mig indenfor. Jeg fandt en by ved navn Cabarete på nordkysten, som inden for 100 meter, gjorde alle aktiviterne mulige. (Jeg har min egen lejlighed ud til stranden, med fitnesscenter som nabo)

Det er nu næsten 2 måneder siden jeg ankom, og hvad er der sket? MEGET!
Noget af det første jeg gik igang med, var at arbejde med mine værdier og prioteter. Nogle punkter jeg ved hjælp af forskelligt materiale vidste var grundliggende for at skabe de resultater man i virkeligheden ønsker. De første øvelser og brainstorms jeg lavede, viste ingen overraskende resultater. Indtil jeg skrev dem ned, og læste mine 10 vigtigste prioteter op for mig selv, hver dag i en uge. Jeg begyndte at mærke, hvordan der var noget der ikke hang sammen. Jeg blev i tvivl! Og når vi mennesker begynder at tvivle, begynder vi at søge efter andre muligheder og bedre resultater. Jeg begyndte at lytte til min indre stemme, og rykke rundt på mine prioteter. Jeg kunne forkorte mine top 10 prioteter ned til 5, og jeg havde et udgangspunkt som jeg kunne arbejde videre fra. 

Jeg er nød til at nævne nogle erfaringer jeg gjorde mig for lidt over to år siden. Jeg havde haft mit online firma i en 6 måneders tid. Jeg var i store træk tilfreds med, hvad jeg havde skabt, men ønskede udvikling og nye input. Jeg kom i kontakt med en fyr, som var meget interesseret i det, jeg lavede. Vi svingede rigtig godt, og fik hurtigt etableret nogle møder, hvor vi snakkede om muligheden for, at indgå et samarbejde. Det faldt efter lidt tid på plads. Vi havde hver vores kvalifikationer, men følte at vi sammen kunne skabe meget mere. Det startede rigtig godt, og vi fik udviklet en helt ny hjemmeside og marketingsplan. Men efter 3-4 måneder ændrede tingene sig. Uden at gå i detaljer, havde min partner nogle problemer i sit liv, der kom til at koste mig dyrt. Han var ikke længere til at stole på, og jeg måtte lukke vores firma-konti. Jeg fik heldigvis stoppet samarbejdet inden det kunne være gået rigtig galt, men jeg stod alligevel tilbage med nogle dårligere minder, fra noget jeg ellers havde set stort potientiale i. Jeg har altid gerne ville gøre tingene selv, fordi jeg så vidste, at tingene blev gjort, som jeg ønskede det. Og disse oplevelser bekræftede mig desværre i dette. Jeg blev slået tilbage, men der skulle mere til at slå mig ud, så jeg fortsatte endnu engang på egen hånd. Jeg havde dog ingen intentioner om at starte nye samarbejdsrelationer. Med den udvikling jeg har gennemgået, er jeg nu i stand til at se, at det ikke var samarbejdet der var noget galt med, men personen jeg samarbejde med. Oplevelsen havde dog sat sig så dybt i mit underbevidsthed, at jeg bevidst undgik de muligheder som jeg stødte på dagligt. Jeg er meget socialt anlagt, og fungerer rigtig godt med mennesker på stort set alle andre områder. Nu har jeg så indset, at det er tid til at også at samarbejde om forretninger!

Da jeg nu havde fundet ud af, hvad der virkelig betød noget for mig her i livet, kunne jeg begynde at arbejde med det næste store spørgsmål... Hvad vil jeg gerne arbejde med, når jeg kommer tilbage til Danmark?

Jeg havde længe været i tvivl. Og på trods af jeg havde alle muligheder i verden, følte jeg mig stresset over ikke at have noget konkret. (En følelse jeg tror, de fleste selvstændige/iværksætter og bare mennesker generelt har haft i løbet af deres liv) Men i takt med jeg gjorde fremskridt på det personlige plan, fik jeg også overskud og overblik til at se muligheder frem for forhindringer. Jeg vendte nemlig de stressede tanker om ikke at vide, hvad jeg skulle igang med, til positive tanker om, hvor heldig jeg er, at jeg selv kan vælge, hvad jeg VIL arbejde med.

Det bringer mig til der, hvor jeg er i dag. Med en kæmpe bunke mod på livet og lysten til at forene mig og arbejde med ligesindede.

Hvad kan jeg tilbyde?

Jeg føler, jeg har en masse at tilbyde, jeg har lysten til at lære, og elsker at udvikle mig indenfor forskellige områder. Jeg har dyrket meget sport siden jeg var helt lille, og konkurrencegenet følger mig også i mit arbejde. Jeg har dog lavet en liste ud fra mine seneste års arbejde:

- Et åbent sind, en masse ideer og lysten til at starte og arbejde med nye projekter.

- Gode sociale egenskaber, der fører mig i kontakt med mange nye personer.

- 3 års erfaring som selvstændig
   *Erfaring med online marketing - Bl.a. viral, email, facebook
   *Erfaring med affiliate business
   *Opbygning og opdatering af hjemmeside i CMS
   *Grafisk design i primært photoshop
   *Ledelse af både enkeltmandsvirksomhed og I/S-selskab
   *Et godt netværk indenfor mange forskellige brancher 

- Uddannet multimediedesigner(***)

* Virksomhed - Organisation og ledelse
   * Kommunikation og formidling
   * Design og visualisering
   * Interaktionsudvikling og programmering

*** Uddannelsen som multimediedesigner giver en grundliggende viden inden for en masse forskellige områder, men jeg oplevede det som om, man selv skulle gå i dybden med hvert enkelt emne. Jeg udviklede mig altså mere på nogle punkter end andre, og sætter derfor mine 3 års erfaring højere end uddannelse i sig selv.

Hvad leder jeg efter?

Jeg prøver Animo, fordi det, så vidt jeg er orienteret, er Danmark største portal for iværksættere og selvstændige. Det er i virkeligheden rimelig åbent, hvem/hvad jeg leder efter. Om mit fremtidige arbejde bliver som selvstændig med samarbejde med andre selvstændige eller firmaer, eller som et partnerskab vil jeg ikke sætte begrænsninger for på nuværende tidspunkt. Generelt ønsker jeg at høre fra dig, hvis du tror, vi kan hjælpe hinanden, men jeg er meget interesseret i at høre fra følgende:

- Ligesindede, der ønsker at udvide deres netværk af iværksættere. Om fremtiden bringer et partnerskab, samarbejde, sparring eller en mastermind-gruppe vil tiden vise.

- Personer der har gennemgået den samme eller dele af den udvikling jeg fortæller om i ovenstående beskrivelse af mig selv. Sammen kan vores erfaringer måske hjælpe hinanden til hurtigere og mere effektiv udvikling i fremtiden.

Hvis du stadig læser med, og har interesse i at høre mere. Så fortæl mig lidt om dig selv som person, hvad du har af erfaring, hvad du har af ideer og hvad dine mål er for fremtiden.

Jeg ser helst at folk kontakter mig via en privat besked for at gøre det lettere rent administrativt, men hvis du mener, du kan bidrage med noget til mig eller andre, eller blot har spørgsmål eller ønsker noget uddybet, er du mere end velkommen til at lufte dine tanker i tråden.

Jeg vil prøve at svare henvendelser efter bedste evne.

De bedste hilsner

Lars

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de beskeder jeg har fået indtil videre.

Jeg håber, der er forståelse for, at jeg bringer min post tilbage til toppen af listen, så folk, der endnu ikke har læst den, får chancen.

De bedste hilsner

Lars

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)