Hej alle aminoer Jeg har købt nogle kort fra en producent i Kina, Da jeg efter 40 dage+ forsinkelser endelig fik dem med skib hjem, må jeg sige at jeg blev en anelse skuffet. Jeg havde på forhånd betalt for skib og for produkterne. Da jeg begyndte at åbne alle kasserne med kort fandt jeg den ene fejl efter den anden, tror jeg er op på 8 forskellige fejl indtilvidere. Jeg mailede billederne til Leverandøren hvortil hun svarede at hun ville give os pengene tilbage for de ukurante kort, Da vi skrev antallet på ukurante, meddelte hun at hun havde haft en snak med hendes chef og arbejderne og de gav hende ret i at de havde sendt ukurante kort med i leveringen men at det kun var 200 ukurante kort, derfor vil de ikke erstatte mere end for 200. Det største problem har været at de har placeret bogskruen hvor de synes den skulle placeres og altså ikke hvor jeg havde markeret det i PDF filen. Derfor er de alle ukurante. Jeg ville derfor hører om hvordan jeg er stillede, og om jeg kan kræve erstatning for alle kortene? Kina er med i CISG.
|
Det er ikke nok at kigge nærmere på, hvem der har ret. Hvis du har ret, og det kunne det godt se ud som om, så man også kigge nærmere på, hvor i verden du skal have ret.
Er der en værnetingsafale ?
Er det aftalt, at en eventuel retssag skal anlægges ved sælgers værneting i Kina ?