Kan jeg ikke også få dig til at skrive et par linier om mit forslag, med hensyn til muligheden for selv at vælge om indlæg skal vises med amino-links eller uden amino-links :-). Så vidt jeg kan se konflikter det ikke med det du har skrevet?
Kan jeg ikke også få dig til at skrive et par linier om mit forslag, med hensyn til muligheden for selv at vælge om indlæg skal vises med amino-links eller uden amino-links :-). Så vidt jeg kan se konflikter det ikke med det du har skrevet?
Som sådan har jeg ikke noget problem i det, andet end at vi har en million ting jeg hellere vil bruge tid på lige nu. Næste projekt er at gøre Amino hurtigere og jeg tror ikke det vil hjælpe, at der skal spørges i databasen hver gang en bruger kigger på en side, om vedkommende vil se links. Men jeg er ikke klar over det.
Der behøves kun en DB forespørgsel per et login, men det er rigtigt der skal noget kode til at undersøge om det skal vises på den ene eller anden måde. Alt i alt tror jeg dog det giver bedre performance, kontra at lade alle brugere få vist indlæg med amino-links konstant.
Alt i alt, så tror jeg stadigvæk det er den løsning der giver de mest tilfredse, positive og konstruktive amino brugere. Jeg er sikker på de udviklingskroner det koster, er givet godt ud i det lange løb. Det er trods alt kun en parameter/valgmulighed der skal kodes ind.
Faktisk kan det optimeres bedre således at der kun bruges DB når brugeren ændre værdien.
Casper Schneidereit:
Alt i alt, så tror jeg stadigvæk det er den løsning der giver de mest tilfredse, positive og konstruktive amino brugere.
Jeg er sikker på at Martin har km høje stabler af ideer han gerne vil have lavet, men Amino er en forretning der skal løbe rundt, så tingene bliver sikkert lavet i den rækkefølge der giver plus på bundlinien.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det var mere for at pointere at det ikke kræver en ekstra DB request pr. indlæg, men blot når værdien opdateres.
Bestemt, og hvis det er økonomi der betyder at det ikke kan lade sig gøre, så har jeg fuld forståelse for det. Men det vil være synd at afskrive det pga. det vil give dårligere performance. Men med så mange der har en mere eller mindre negativ indstilling til det, så håber jeg den kommer godt op på todo-listen :-).