Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Aps

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er styr på det hele - holdingselskab og driftselskab, og det har ikke kostet en krone
Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:14
Du skal lige være opmærksom på, at der er revisionspligt hos et holdingselskab. Det er alene mindre selskaber, der ikke ejer væsentlige andele af andre selskaber, der kan fritages for revisionspligt.

Du skal derfor senest på tidspunktet for første regnskabsaflæggelse have valgt en revisor til at revidere holdingselskabet - og jeg tror næppe der er ret mange revisorer der vil påtegne holdingselskabet, hvis ikke årsrapporten for datterselskabet også er revideret - jeg vil ihvertfald ikke....

Mvh.

Ole

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:40
Tak for hjælpen alle sammen - der er tjek på det hele nu også med revisor
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:07
Dato: 03-03-2007 16:14:00 Forfatter: Ole P.
Du skal lige være opmærksom på, at der er revisionspligt hos et holdingselskab. Det er alene mindre selskaber, der ikke ejer væsentlige andele af andre selskaber, der kan fritages for revisionspligt.

Du skal derfor senest på tidspunktet for første regnskabsaflæggelse have valgt en revisor til at revidere holdingselskabet - og jeg tror næppe der er ret mange revisorer der vil påtegne holdingselskabet, hvis ikke årsrapporten for datterselskabet også er revideret - jeg vil ihvertfald ikke....

Mvh.

Ole

Det vil de fleste statsautoriserede og registrerede revisorer så kan jeg sige. Fra såvel FRR som FSR er der nemlig meldt ud at revisionen af holdingselskabet så blot bliver en revision af holdingselskabet hvor man skriver sig ud af resten.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)