Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentskab som bibeskæftigelse - SKAL man beskattes løbende?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål vedr. Skat, som jeg håber at få svar på.

Situationen er følgende:

Vi er 5 mand, som har stiftet et I/S hvor vi så alle ejer 20%.

Vi har alle fast job som det primære, hvor vi jo så betaler A-skat, AM osv.

Det årlige resultat af I/S'et vil sandsynligvis ikke blive ret stort, men vi har intet kvalificeret bud på størrelsen - det er altså mest et hobbyprojekt og ikke en levevej.

Kan vi slippe for den besværlige ordning (synes jeg) hvor man får sat sit personfradrag til 0, skal indbetale a'conto B-skat og alt det der ræs og så slippe med at skulle indberette et forventet overskud på forskudsopgørelsen så den bare bliver regnet med i trækprocenten, eller er der bare ingen vej uden om?

Gode råd modtages meget gerne!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Det anbefales altid at man hver i sær ændre sin forskudsopgørelse, men når i ikke ved hvad i tjener, er det ikke altid lige sjovt at betale for meget skat :) I såfald kan du så vente til december, og betale restskat. Betaler du efter 30 dec (tror jeg nok), så skal du betale en dagsrente :-) Du kan læse meget mere om restskat på Skats egen hjemmeside

Håber det giver mening :)

Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:52

Hej Jannik,

Det med restskat og almindelige forskudsopgørelser er jeg helt med på - mit spørgsmål er om vi kan slippe for den ordning med at indbetale B-skat 10 gang om året a'conto osv. ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

Morten Astrup:

Hej Jannik,

Det med restskat og almindelige forskudsopgørelser er jeg helt med på - mit spørgsmål er om vi kan slippe for den ordning med at indbetale B-skat 10 gang om året a'conto osv. ?

Bare ændre forskudsopgørelsen så i har 0 i forventet virksomhedsoverskud. Sådan har jeg i hvert fald tidligere gjort det også først betalt al skat i december måned.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Dennis har helt ret :-)

Og ellers ringer man bare til Skat, de er faktisk ret venlige når det tager dem :-)

Men på sigt er det ikke så slemt, det er bare 10 min i netbanken, lige og taste de girokort ind for et helt år :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)