Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af iphone reparations firma, må jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Billum
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg og en kammerat er selvlært i at skifte dele, og lave iphones. 

Vi kom til at snakke om, om det var muligt og lovligt bare at lave et website, med en slags nem betaling, og så ellers en adresse iphonen skal sendes til? og så tage fx. 400kr for skift af skærm? 

er det lovligt og muligt, uden firma oprettelse, cvr nummer osv? :) 

iPhone Eksperten, udføre iPhone reparationer til Danmarks bedste priser! 
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 20:12

balum5:

Hej amino

Jeg og en kammerat er selvlært i at skifte dele, og lave iphones. 

Vi kom til at snakke om, om det var muligt og lovligt bare at lave et website, med en slags nem betaling, og så ellers en adresse iphonen skal sendes til? og så tage fx. 400kr for skift af skærm? 

er det lovligt og muligt, uden firma oprettelse, cvr nummer osv? :) 

Hej,

Uanset hvad I laver, så behøver I først at momsregistrere jer når I tjener over 50.000 om året.

Men om det er lovligt at udskifte delene og tage penge for det, kommer meget an på hvordan I gør det. I skal være opmærksomme på rigtig mange ting. Jeg håber en med lidt mere forstand på det kan give et fyldestgørende svar.

Mvh,

Jacob

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:28

Det er helt lovligt at skifte skærm på en iPhone, mod betaling. Det er der mange andre der gør.

Men så snart I er inde og skrue i telefonen, skal I være opmærksomme på at kundens garanti bortfalder. Så hvis I vil undgå problemer, hvor kunden efterfølgende kommer til jer fordi de ikke kan få repareret telefonen på garanti, bør I have en løsning på dette.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor I køber reservedelene, men 400 kr. lyder meget billigt. Vi har selv prøvet at købe skærme mange steder, og de eneste vi har kunne finde der lever op til vores krav, koster over 600 kr. pr. stk. når told og moooms er betalt.

Vi har også haft nogle der var billigere, men der var alt for stor del der kom tilbage, fordi det simpelthen ikke virkede som det skulle. Denne genreparation, skal dækkes af det beløb kunden betalte første gang, så der skal ikke for mange retur, før det bliver en dårlig forretning. Uden at kende til jeres indkøbspriser, naturligvis :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)