Hej, Jeg har med interesse fulgt siden et stykke tid og har netop oprettet mig som bruger, så jeg kan stille mit første af sikkert mange spørgsmål ![]() Jeg er i færd med at oprette et ApS, men har som udgangspunkt ikke nogen firmaadresse. Jeg vil derfor bruge privatadressen, men bliver lidt i tvivl da jeg mener at have læst at man kan risikere at blive beskattet af et fremtidigt salg af boligen, hvis der har været drevet virksomhed i denne... Jeg ønsker som udganspunkt ikke at trække udgifter fra i hjemmet (lokaler), mens teleudgifter formentlig vil køre over firmaet (om muligt). Vores bolig har en pæn friværdi, så jeg ønsker naturligvis ikke at forære halvdelen til SKAT. Kan nogen hjælpe med at kaste lys over dette emne? På forhånd tak! |
Nå, jeg tror jeg nu efter nogen research kan svare på mit eget spm...
Man burde ikke blive indkomstskattepligtig af avancen ved salg af egen bolig selvom der har været drevet virksomhed fra den, sålænge den har fungeret som privat bolig igennem en årrække. Fandt nedenstående link som beskriver forskellige domme.
Jeg husker bare en forside på Berlingske om et par der havde fremlejet deres lejlighed og uden deres vidende havde lejeren drevet en eller anden form for virksomhed fra adressen, og da udlejerne efter lejeperiodens udløb solgte deres lejlighed blev de mødt med et skattekrav fra SKAT...ærgerligt at jeg ikke kan finde artiklen nu ...