Hej Vi er to repræsentanter til et kenyansk bygge projekt, vores opgave er at skaffe danske investorer til projektet, nede i Afrika har vi en dansk bygherre som har adskillige byggeprojekter bag sig. Lidt om projektet: - Selve projektet består af to huse som bliver opført i Lavington, Nairobi - Projektet kræver 1,4 millioner danske kroner at finansiere - Der forventes et afkast på mellem 50-80% p.a. Vi søger investorer der vil være med på den lange bane ( 1-4 år ) og for at undgå for meget administration så vi går efter at få det finansieret af så få investorer som muligt helst en enkel en. Er der nogle herinde der kunne være interesseret i at investere i sådan et projekt ? eller har i nogen forslag til hvordan vi kan fremskaffe finanseringen ? Vi er ikke øvede i at fremskaffe investeringer, derfor spørger vi om hjælp her. Ps. Der er selvfølgelig langt flere informationer som jeg gerne sender i en privat besked, til interesserede. På forhånd mange tak for alle svar..
|
Jeg kender til problematikken om at skulle fundraise penge til et investeringsprojekt. Jeg er selv i samme situation, dog med en anderledes type projekt der udelukkende har med investering af opsparinger at gøre.
Mit råd vil dog være at I taget kontakt til et fundraising firma og lader dem hjælpe Jer videre i processen, da det lyder som et relativt stabilt projekt.
Jeg vil yderligere råde Jer til at uddybe følgende tre ting med i Jeres beskrivelse til en eventuelt fundraiser: Produkt, Teamet bag projektet og Historik. Det er min erfaring med kontakt til investorer.
Held og lykke med Jeres projekt og hvis jeg hvade pengene ville jeg gerne høre mere om Jeres projekt.
God weekend.
Venlig hilsen
Thomas Ahle Jehn