Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg så nu??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen :)

Ved ikke helt om det er det rigtige sted at starte denne tråd, men nu prøver jeg.

Jeg har fundet et nyt og anderledes Ready-to-drink produkt i udlandet (udenfor EU) som jeg overvejer at importere. Men hvad er reglerne for import af sådan noget, skal det godkendes af fødevarestyrelsen, hvad med pant osv. er der nogle der kender reglerne lidt nærmere, samt eventuelt hvilke omkostninger der er forbundet hermed??

Mvh. Kristoffer

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:09
Hej Kristoffer,

Jeg har selv importeret ready-to-drink produkter. Du skal betale emballage afgift, og sukker/spiritus afgift, medmindre reglerne har ændret sig i forhold til for et par år siden. Jeg mener ikke der er forskel på om det fra EU eller ej mht. afgift. Men du skal måske igennem fødevareministeriet med en detaljeret ingredientsliste. Det skal man som regelt ikke med varer indenfor EU.

Du kan inde på fødevarestyrelsens hjemmeside finde en rapport der beskriver hvad der er lovligt at importere til Danmark.

Det kan godt være rimelig beværligt, så ha'' tålmodighed... God fornøjelse :))

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:02
Hej william

Tak for dit svar. Du skriver du har gjort, hvorfor gør du det ikke mer? - og må man spørge hvilket produkt det var? .. hvad gjorde du med pant? .. undskyld de mange spørgsmål ..

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:25
Det er helt ok :))

Skal man sige det eller lade vær' :)) Kan du huske Sprut-isen? :) Det var mig... Og nej venner.. medierne lyver... jeg solgte kun den is på diskoteker og barer, hvor folk under 18 ikke kunne købe dem...

Isen var jo sæsonpræget.. Jeg havde et fantastisk år i 2003, men sommeren kom alt for sent i 2004. Der var alt for stor investering i markedsføring, når det kun drejede sig om 2-3 måneders højsæson for produktet. Så jeg orkede ikke al den "kamp" da sommeren kom for sent (nærmest aldrig) i 2004..

Så havde jeg også nogle shots i reagensglas-rør.. Dem kørte jeg videre med nogle år.. Nu er jeg bosat i Istanbul med nogle online projekter.. og har været det i knap to år.

Anyway... :)) Der var ikke pant på emballagen til hverken sprut-isen eller shotsne. Jeg kender faktisk ikke meget til det med pant. Men det kan du helt sikkert læse dig frem til.

Det du skal være mest opmærksom på er markedsføring af dit produkt og distribution, når du har med ready-to-drink produkt at gøre. Nu kender jeg ikke særlig meget til produkt, men der er jo mange på markedet.. og det er nogle tunge drenge du skal bokse med.

Jeg havde en masse event-piger på diskotekerne hver weekend i mere end et halvt år i 2003. Når vi var der, solgte vi rigtig godt.. Men ugen efter var produktet glemt igen... Så det tager lang tid og en masse markedsføring før folk kommer og spørger efter dit produkt.

Hvor skal dit produkt sælges? 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:30
Hvad sker der for quote''n??? :))))

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)