Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt af kendt mærke

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thyring:

Hej Amino.

Vi er 2 unge iværksætter, som står i lidt en knibe!

Vi har i de sidste 3år solgt varer på nettet gennem vores webshop, vi blev for halvandet år siden ApS.

I sidste uge dumper der et brev i postkassen fra et advokatfirma, som repræsenterer et stort internationalt modefirma. Det viser sig, at vi har solgt nogle varer gennem vores webshop, som er købt i Kina, men åbenbart bærer deres trademarkede mønster.

De sagsøger os.

De er dog villige til at indgå forlig, hvis vi opfylder nogle krav de har. Bl.a. skal vi oplyse, hvor mange af de pågældende varer, som vi har solgt. Samme dag ringer jeg til advokaten, som har sagen, og spørger hvor mange penge vi taler om i erstatning, hvortil han svarer 10-30.000kr.

Det er temmelig mange penge for os, men idet at det kunne have været langt værre, så bliver vi måske lidt lettede.

Vi udfylder nu deres papirer og sender disse ind til dem.

I fredags modtog vi et nyt brev, hvori advokaten beskriver situationen, og at vi kan se sagen som afsluttet, hvis vi sender 50.000kr til dem inden x-dato.

Jeg er godt klar over, at vi har klokket i den, og vi skal selvfølgelig betale på den ene eller den anden måde, men vi er bare dybt chokket over, hvor stort beløbet lige pludselig er blevet. Det virker meget som om, at de blot forsøger at få så mange penge ud af os, som overhovedet muligt.

Derfor søger vi nu herind. Hvad gør vi?

Finder vi vores egen advokat, og får ham til at forhandle med dem?

Ringer vi selv og forhandler?

Kan der overhovedet forhandles?

Vi er utrolig meget ude på dybt vand!

På forhånd tak!

er du da kun fordi du

1: Har kontaktet deres advokat og sikkert allerede har indrømmet at du har solgt disse varer online

2: Sikkert har givet ham/hende beløbet

Hvis du nu havde holdt din mund kunne du have ventet til at de havde kørt en sag på dig og så derefter, HVIS de havde vundet den, betalt det som det nu ville koste. I er ikke skyldige medmindre det bevises. Nu sidder de og griner deres røv i laser og har netop set hvor desperat du er og sat beløbet op. Ris til egen røv, håber du tager ved lære.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 08:47

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Få fat i en god erhvervs-advokat.

I kan eventuelt søge på advokatsammfundet.dk, hvor der også kan søges på specialer.

I og med erstatningsbeløbet er stigende, så er spørgsmålet netop, hvorvidt I har råd til at fravælge en advokat.

Hilsen

Tonny

erstatningsbeløbet er jo taget ud af luften og har ingen relevans til virkeligheden, nu har de gode folk jo så skrevet under på en masse papirer og derved indrømmet skyld, så nu kan de være 100% sikre på at tabe i retten....

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 08:49

Som andre siger, så få fat i en advokat! Men husk nu også liige, at tjekke både advokatfirmaet og også modefirmaet ud! Du ved jo i realiteten ikke, om dette blot er fusk??

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:23

Surt show!

Jeg tænkte også lige om det kunne være et nyt fup-nummer...

Hvordan skal man kunne gardere sig mod sådan noget, når man køber varer i Kina?

Alle kopierer vel hinanden, på én eller anden måde, inden for modebranchen.

Kan de komme efter Kina firmaet, og kræve penge fra dem, nu det var dem som solgte dem de kopierede varer?

Det er da umuligt at tjekke op på, om de varer man køber i Kina, er kopieret fra et andet land eller brand...! Eller er det?

Føler med Jer! Left Hug

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:01

jeg tænker lidt i samme dur, i mine ører lyder det som et fup-nummer.

og faktisk et godt gennemtænkt et.

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:17

Du skulle måske først undersøge om de virkelig har rettighederne til det design de henviser til samt også undersøge om advokatfirmaet overhovedet eksistere . Det kunne muligvis være et fup-nummer.  Du skulle havde set bevismaterialet inden du indgik forlig.  

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:19

Lad dem være og smid papirene ud. Jeg prøvede det samme for et års tid siden hvor det var et advokatfirma fra England som sagsøgte mig for en kunde. Jeg læste lidt mere om dem og de levede af at finde sådanne ting og derefter kontakte kunden og sige: Hey vil du tjene 10.000 dog skal vi have 40.000 for det men du skal ikke smide en krone op af lommen.

For at de kan køre sagen skal de først hyre en dansk advokat som derefter skal køre sagen og for det beløb kan det ikke betale sig for dem.

Jeg lov dem være og ignorerede alle henvendelser fra dem og har intet hørt siden. Hvis jeg var dig ville jeg lade dem være og vente til du hørte fra en dansk advokat, før det skal du ikke gøre noget.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 11:29

Lasse Petersen:

Lad dem være og smid papirene ud. Jeg prøvede det samme for et års tid siden hvor det var et advokatfirma fra England som sagsøgte mig for en kunde. Jeg læste lidt mere om dem og de levede af at finde sådanne ting og derefter kontakte kunden og sige: Hey vil du tjene 10.000 dog skal vi have 40.000 for det men du skal ikke smide en krone op af lommen.

For at de kan køre sagen skal de først hyre en dansk advokat som derefter skal køre sagen og for det beløb kan det ikke betale sig for dem.

Jeg lov dem være og ignorerede alle henvendelser fra dem og har intet hørt siden. Hvis jeg var dig ville jeg lade dem være og vente til du hørte fra en dansk advokat, før det skal du ikke gøre noget.

nok lidt svært eftersom de har "udfyldt papirer" og "sendt tilbage", temmelig usmart.

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 12:28

Skide ligegyldigt, det ændre ikke ved proceduren om at de skal have fat i en dansk advokat.

Jeg ville gøre det samme, UNDLAD at betale en krone, og vent til de kontakter dig/jer igen, hvis de mener det, vil de tage fat i jer igen.

Som sagt prøvede jeg noget lign. bare med nogle billeder på nettet, og betalte ikke en krone!

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:41

Hej Michael

Bare lige for nysgerrighedens skyld - det brand der sagsøger dig, er det et 'aktivt' brand?

Læste fornylig om virksomheder der opkøber div. døende brands udelukkende for at tjene penge på at sagsøge dem er 'forbryder' sig mod deres rettigheder.

Kan ikke anbefale at tage en advokat til hjælp endnu - jeg ville, hvis det var mig, selv forsøge at indgå forlig på f.eks. 50%....hvis der så går hårdknude i det, skal I tage kontakt til en advokat.

En advokat her og nu, løber hurtigt op I 10.000 - 20.000 og måske mere inden I får set jer om.

Hvis så de accepterer forliget, ville jeg lade en advokat kigge på - tager max. én time - bare for at sikre jer at de ikke kan komme efter jer igen.

Jeg ved, desværre, alt for godt hvor dyrt det kan blive med advokater - de er som regel pengene værd, hvis altså man har penge nok.

Som jeg ser det, tror jeg ikke I kan gøre 'skaden' større ved selv at indgå et forlig......I må som sagt ikke skrive under på de endelige papirer førend en advokat har kigget på det.

Thomas

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)