Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nye cookielov - affiliate

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Har hørt noget om at der kommer en ny cookielov, der har stor indflydelse på affilate.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det kan betyde.

På forhånd, tak :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:48

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om det - det er jo trods alt affiliate netværkene, der lægger cookien på brugerens maskine - og ikke dig, går jeg ud fra? Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke man skal frygte den nye lov så meget.

Der er alligevel rigtig rigtig mange der ikke kommer til at overholde den - så lad os nu se, hvad retspraksis bliver.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du henviser dine brugere til f.eks. en webshop via et affiliate link, så tilknyttes der en cookie til brugerens browser, som gør at forhandleren og dit affiliate netværk kan spore at det er din side som har sendt personen. Hvis det ender med et salg (typisk indenfor 20-30 dage), så får du din affiliate-belønning.

Hvis den nye cookielov træder i kraft, så vil det betyde at vi ikke længere kan bruge cookies til at spore affiliate-henvisninger og køb, da flere mennesker vil deaktivere brugen af cookies. Ingen cookies = ingen sporing = ingen belønning til affiliates.

Men om loven bliver til noget og rent faktisk kommer til at udgøre et problem, det er en helt anden snak :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:30

Lasse Kjær:
Hvis den nye cookielov træder i kraft, så vil det betyde at vi ikke længere kan bruge cookies til at spore affiliate-henvisninger og køb, da flere mennesker vil deaktivere brugen af cookies. Ingen cookies = ingen sporing = ingen belønning til affiliates.

Selv hvis det bliver til noget, så er det kun et spørgsmål om at ændre i de nuværende teknikker hvormed oplysningerne bliver gemt. Det kan gøres uden cookies, og skulle lovgivningen gå hen og blive implementeret i browserne eller på anden måde opretholdt, så vil man blot kræve ændring i de scripts der sætter cookies og ændre dem til fx shared objects istedet.

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 01:22

Ideen med at lave det til Shared objects duer desværre ikke.

"Cookie" loven er ikke begrænset til cookies, men til alt hvad du måtte finde på at gemme på en andens maskine, inklusive shared objects, datastore, flash cookies, etc etc .. 

At loven bliver omtalt som "cookie loven" er simpelthen fordi de fleste ved hvad det er, men de færreste fatter hat af hvad der er tale om med eks. "shared objects"

Derudover, så er det indehaveren af siden der er ansvarlig for hvad der bliver gemt, dvs. du kan ikke gemme dig bag "jammen det er ikke mig der sætter dem"

-Larholm

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:48

CMS:
Selv hvis det bliver til noget, så er det kun et spørgsmål om at ændre i de nuværende teknikker hvormed oplysningerne bliver gem

Hej CMS kan du ikke uddybe lidt mere hvad man kan gøre? hvis ikke Partnerads o.a. kan placer en cookie hvordan kan de så betaler kommission f.eks 8 dage senere til den side som leverede den besøgende...eller er der noget som jeg bare ikke har fattet her?

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 02:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

"En ny cookielov, der har stor indflydelse på affiliate?" Hvad betyder det? Snakker vi om et Affiliate program for småkager, eller?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:09

Peter Skouhus:

Hej CMS kan du ikke uddybe lidt mere hvad man kan gøre? hvis ikke Partnerads o.a. kan placer en cookie hvordan kan de så betaler kommission f.eks 8 dage senere til den side som leverede den besøgende...eller er der noget som jeg bare ikke har fattet her?

Man kan huske tingene på serveren i stedet og identificere brugeren ud fra IP-adresse eller browser-indstillinger.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:14

Jakob Søndergård:
Man kan huske tingene på serveren i stedet og identificere brugeren ud fra IP-adresse eller browser-indstillinger.

men, hvis man gør  det ud fra i.p. saa kommer man da til at del, f.eks på vores kontor har vi 3 i.p. adresser som alle bruger efter et eller andet system. Browser indstillinger, kan du uddybe lidt der hvad du mener (jeg er ikke den store teknikker så jeg kan ikke lige gennemskue hvad du mener :-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)