Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt kvalitetsresultat men stigende klikpris

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et problem som jeg ikke forstår.

Jeg har gennem noget tid styret vores adwords kampagne og er nu stødt ind i et problem jeg ikke forstår.

I en af mine annoncegrupper er klikprisen steget med næsten 100 % hen over natten( fra 10 kr til 19 kr). QS er 7/10 og der er ingen problem med relevans, indlæsningstid eller dest. siden.

jeg har et CTR på  ca. 3% på dette søgeord. Jeg har isoleret søgeordet i en gruppe for sig selv for at forbedre QS. der er lavet en specifikt landingpage til annoncen. 

Det kan da ikke KUN være pga. konkurrencen i branchen at google har valgt at øge prisen.

Jeg håber der er hjælp derude, for det er et af mine bedste søgeord der er steget.

Bedste hilsner

Peter

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:50

hvo længe har du kørt med annoncen og det spec. søgeord, med den opsætning som du har nu?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 18:58

19kr! .. hold da kæft..

Har du læst diverse blogs om AdWords ? er du sikker på du ikke byder på et søge ord der er alt for generelt? 

Har du prøvet med Keyword replacement i dine annoncetekster.. vi har 10/10 på mange af vores søgeord, men jeg synes det er "dyrt" -(selv om det sagtens kan betale sig at give mere)- at give over 3kr pr. klik.. 

Gad godt vide hvilket søgeord der er SÅ dyrt..  måske "Mobiltelefon" eller "Computer" osv.. men det er også ord, som er hul i hovedet at byde på..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 19:20

Jeg har kørt med den annoncegruppe siden igår Har læst alt hvad jeg har kunne komme i nærheden af. gratis bogen profit med adwords, div. blogs samt været på kursus i adwords hos ivækst. Jeg mener at jeg har de basale på plads. forstår bare ikke denne stigning.

Ordet (hjemmeside design) er i exact, phrase og broad, trafikken er ikke voldsom.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:30

Hej Peter,

Nu skriver du ordet "hjemmeside design" er både i exact og broad, det er vel ikke i samme annoncegruppe?

Nogen gange kan man godt opleve hvis der er for lidt trafik på et søgeord så bliver det voldsomt dyrt at annoncere på.
Google siger der er for lidt trafik og historiken viser der er for få der klikker, derfor sætter de en høj pris for at aktivere dit ord.

Selv om du kan se der er annoncører som kommer frem på ordet, så kan det være en anden kombination som trigger deres visning, typisk en broad...

Men prøv at kig på søgeord indstillingen og hvilke som ellers er i din gruppe, der kan du nok finde grunden.

M

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 19:46

det er i samme annoncegruppe jeg har exact og broad. trafikken på søgeordet de sidste to dage er på ca. 200 visninger.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:03

Har der været ændringer i placeringer? Det kan jo være en konkurrent der har øget sit bud, så du skal betale mere for at holde placeringen?

Jeg forsøger altid at ramme lige under konkurrenters maxbud, for at bruge flest muligt af deres annoncekroner hvis de ligger over mine annoncer ;)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:33

Peter:

Jeg har kørt med den annoncegruppe siden igår Har læst alt hvad jeg har kunne komme i nærheden af. gratis bogen profit med adwords, div. blogs samt været på kursus i adwords hos ivækst. Jeg mener at jeg har de basale på plads. forstår bare ikke denne stigning.

Ordet (hjemmeside design) er i exact, phrase og broad, trafikken er ikke voldsom.

Det er jo en meget kort tidshorsisont.

Google måler på din clickrate, og hvis den er lav på annoncen bliver din klikpris høj.

Hvis du derfor har fået en masse visninger i starten uden at det har ført til klik, straffer google dig med højere klikpris.

Relevans er ikke så tungtvejende de første dage, men bliver mere og mere vigtig jo længere annoncen kører. Med tiden vil klikprisen derfor blive lavere hvis relevansen er høj, såfremt clickraten også er i orden.

Man kan sige at det er Googles måde at håndtere en form for beskyttelse af de "gode annoncørere" som leverer kvalitets-annoncer, som brugerne opfatter som gode links til relevante ressourcer/indhold.

Det bedste du kan gøre, er at sørge for at dine annoncer og søgeord er meget konkrete i forhold til det der søges på, og i starten bør du selv holde klikprisen så langt nede som muligt, selvom du msåke kun opnår en 5-8 plads i visningerne. Så snart du opnår en tilfredsstillende CTR, vil placeringen pr krone blive højere end den var fra start.

hjemmeside og design er meget brede ord at bruge, og der er sikkert hård konkurrence, men hvorfor ikke køre med "hjemmesidedesign" og "design af hjemmeside" i stedet for, disse er mere specifikke og vil nok ikke kræve en så høj klikpris. Samtidig vil jeg også mene at du rammer din målgruppe bedre.

Hvis du benytter: hjemmeside design, vil en søgning på "hjemmeside om fiskeri" jo også trigge din annonce som du har sat det op nu, og så kan man jo sige at relevansen er ca 0.

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 23:37

Cpufan* Tidshorisonten er kort og ikke valid, men det har ikke fået google til at ændre på nogen af de andre annoncegrupper som ligger i samme kampagne. Det er kun denne gruppe hvor klikprisen er steget. 

Jeg har kørt med exact og phrase i nogle uger uden at prisen steg, så kan det skyldes broad formaten?

hjemmesidedesign og design af hjemmesider ligger allerede i i søgeordslisten, trafikken er dog meget lav på dem.  

Allerup* jeg ligger ikke på side 1 længere, så den taktik du nævner kan jeg ikke rigtig bruge. For at kommer tilbage på side 1 skal jeg som nævnt ligge 19 kr pr klik. Lige i overkanten af hvad jeg ønsker.Smile 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:53

Peter:

Jeg har kørt med exact og phrase i nogle uger uden at prisen steg, så kan det skyldes broad formaten?

det er det højest sandsynligt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)