Jeg har kørt med den annoncegruppe siden igår Har læst alt hvad jeg har kunne komme i nærheden af. gratis bogen profit med adwords, div. blogs samt været på kursus i adwords hos ivækst. Jeg mener at jeg har de basale på plads. forstår bare ikke denne stigning.
Ordet (hjemmeside design) er i exact, phrase og broad, trafikken er ikke voldsom.
Det er jo en meget kort tidshorsisont.
Google måler på din clickrate, og hvis den er lav på annoncen bliver din klikpris høj.
Hvis du derfor har fået en masse visninger i starten uden at det har ført til klik, straffer google dig med højere klikpris.
Relevans er ikke så tungtvejende de første dage, men bliver mere og mere vigtig jo længere annoncen kører. Med tiden vil klikprisen derfor blive lavere hvis relevansen er høj, såfremt clickraten også er i orden.
Man kan sige at det er Googles måde at håndtere en form for beskyttelse af de "gode annoncørere" som leverer kvalitets-annoncer, som brugerne opfatter som gode links til relevante ressourcer/indhold.
Det bedste du kan gøre, er at sørge for at dine annoncer og søgeord er meget konkrete i forhold til det der søges på, og i starten bør du selv holde klikprisen så langt nede som muligt, selvom du msåke kun opnår en 5-8 plads i visningerne. Så snart du opnår en tilfredsstillende CTR, vil placeringen pr krone blive højere end den var fra start.
hjemmeside og design er meget brede ord at bruge, og der er sikkert hård konkurrence, men hvorfor ikke køre med "hjemmesidedesign" og "design af hjemmeside" i stedet for, disse er mere specifikke og vil nok ikke kræve en så høj klikpris. Samtidig vil jeg også mene at du rammer din målgruppe bedre.
Hvis du benytter: hjemmeside design, vil en søgning på "hjemmeside om fiskeri" jo også trigge din annonce som du har sat det op nu, og så kan man jo sige at relevansen er ca 0.