Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på hotel og befordring i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan forklare mig lidt mht. om man kan fradrage moms for hotel, fortæring og taxi ved rejser i et EU-land?

F.eks. har jeg en hotelfaktura, hvor der er beregnet VAT 19% og VAT 7% - er der noget af det, jeg kan trække fra?

Mht. fortæring - skelnes der her mellem de tilfælde, hvor det kun er firmaets personale, der spiser ude og de tilfælde, hvor der er gæster med?

Og taxi - ingen momsfradrag ligesom i Danmark?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:55

Hej Dansemusen

Du skal være opmærksom på, at du ikke kan fradrage momsen i dit skatteregnskab, hvis momsen er pålagt en udgift i et andet EU-land, som fx momsen på en hotelregning. Her skal du søge momsrefusion.

Og hvad der er mulighed for at søge momsrefusion for afhænger af det enkelte EU-lands momsregler, da reglerne for moms er forskellige EU-landene i mellem. 

Mvh. LeonN c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 10. Mar 11
Skrevet kl. 10:18

Hej LeonN.

Mange tak for dit hurtige svar :) 

Det er hovedsagelig Ungarn, vi rejser i. Jeg prøver at høre hos SKAT, hvordan reglerne er for Ungarn/Danmark.

M.v.h.

Dansemusen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:17

Hej igen

Jeg tror ikke SKAT er så meget hjemme i hvorledes momsreglerne er i Ungarn. Her skal du tage selv tage kontakt til myndighederne i Ungarn. Såvidt jeg er orienteret.

Momsrefusion sker via SKAT's webportal, men de har intet med selve ansøgningen at gøre.

Mht. Ungarn og deres momsregler kan starte her: http://en.apeh.hu/

Håber, det er en hjælp, du kan bruge.

Mvh. LeonN c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 10. Mar 11
Skrevet kl. 10:19

Hej igen LeonN

Mange tak for hjælpen. Det er et lidt indviklet område, men jeg prøver - det er heldigvis ikke så store beløb, det drejer sig om, så hvis det ikke lykkes, så er ulykken ikke så stor. Det var noget andet, hvis jeg handlede med fly eller luksuslinere Smile

M.v.h.

Dansemusen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)