Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Små fjernstyrede helikoptere = farligt gods?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har købt nogle små fjernstyret helikopter og biler i Kina. (86 stk. vejer incl. emballage 78 kg)

Nu vil rederiet have en MSDS på dem fordi der er små batterier i, og så går ind under farlig gods. Passer det ?

Firmaet vi har købt dem hos siger de ikke er i stand til at udstede sådan en. Så nu ser det ud til at der ikke kommer noget hjem til til os.

Er vi nød til at acceptere det, eller hvad gør vi. Firmaet vi har købt ved reklamere med at de levere varer til hele europa, og tilbød fra starten selv at få det sendt til Århus for os. Hvordan kan de så selv få dem fragtet herop ?

Lotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49

Jeg synes, at det er grove løjer, det du er udsat for. Hvis firmaet i Kina tidligere har leveret order til Europa, kan de også svare på, hvordan de tidligere har gjort med rederier. Principielt mener jeg, det er leverandørens problem med forsendelser, for hvis den ene måde ikke virker, må de prøve med en anden.

Der er masser andre firmaer, der får produkter tilsendt fra Kina med batterier i. Toys'r Us får vel også produkter fra Kina, så måske nogen hos Toys'r Us eller nogen, der kender deres betingelser at arbejde under, kan give et hint om, hvad man gør her.

Hvis du ikke allerede har betalt noget, ville jeg nok annullere ordren. Hvis du har betalt, synes jeg at du er berettiget til at få pengene retur.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:26

Hejsa Lotte!

Vi vil gerne prøve på at hjælpe dig.

Men skriv en PM eller ring til os på 6969 0107

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 9. Jul 10
Skrevet kl. 13:14

Vi er nået så langt nu, at leverandøren har det materiale papir der mangler. Så det skulle være i orden.

I dag har vi talt med 2 forskellige speditør firmaer.

Den ene siger, at batterier i RC legetøj hører under tørre batterier, og skal sendes som alm. gods. Det hører ikke under farlig gods, så der er slet ingen problemer i det.

Den anden siger, at det ikke har noget med det at gøre. Det kan man ikke gå ud fra. De siger, at det hele skal regnes ud efter det materiale dokument der hører til batterierne. Der regner man ud i %, og når man så har det resultat ved man om det er farlig gods eller ej.

Hvad skal vi så tro på ?

Lige nu mangler vi ikke tilbud på at få varerne hjem, men vi vil gerne vide hvor vi står med hensyn til farlig gods, eller ej. Da jeg uden at vide det kunne forestille mig det vil blive en del dyrere hvis det skal sendes som farlig gods ?

Hilsen Lotte

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12889
Skrevet kl. 13:30

Hej Lotte

Det er ganske rigtigt at nogle batterier betegnes farligt gods. Normalt er det når der er tale om lithium eller metalhydrid batterier.  For at kunne vurdere om der er tale om farligt gods skal man kende batteritypen og vægten på batterierne, så kan man beregne om godset skal klassificeres som farligt gods. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:41

DT Hansen ApS:

Hejsa Lotte!

Vi vil gerne prøve på at hjælpe dig.

Men skriv en PM eller ring til os på 6969 0107

Hvorfor kan du ikke bare svare her ??  

Tilmeldt 9. Jul 10
Skrevet kl. 13:45

Hej!

Okay tak for jeres svar. Der står det er li-po batterier, men vægten kender jeg ikke selv. Det må jo stå i det papir de gerne ville se.

Så må jeg jo bare væbne mig med tålmodighed Confused

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:53

Så er der tale om litium batterier og dermed muligvis farligt godts.  Producenter af legetøj burde kunne oplyse dig  betteriets betegnelse og hvem der producere dem. 

Iøvrigt undre det mig at du bruger søfragt til ca. 80 kg gods for normalt vil det slet ikke kunne betale sig.  hvad har dig og din leverandør aftalt mht. fragt?

Mvh

Ravn 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 13:55

Ravn:

Hvorfor kan du ikke bare svare her ??  

Det kan vi også godt...

Men det var mere hvis det skulle fragtes fra Kina til danmark.

Men du har svaret på batteri spørgsmålet...

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 9. Jul 10
Skrevet kl. 14:10

Mht. fragt har jeg fået et tilbud fra dansk speditør på fragt all in: Enten hjem  til deres lager, eller hjem på min adresse.

Priserne hedder 3100,- og 3400,-

Mvh  Lotte

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)