Hej!
Jeg har købt nogle små fjernstyret helikopter og biler i Kina. (86 stk. vejer incl. emballage 78 kg) Nu vil rederiet have en MSDS på dem fordi der er små batterier i, og så går ind under farlig gods. Passer det ? Firmaet vi har købt dem hos siger de ikke er i stand til at udstede sådan en. Så nu ser det ud til at der ikke kommer noget hjem til til os. Er vi nød til at acceptere det, eller hvad gør vi. Firmaet vi har købt ved reklamere med at de levere varer til hele europa, og tilbød fra starten selv at få det sendt til Århus for os. Hvordan kan de så selv få dem fragtet herop ?
Lotte |
Jeg synes, at det er grove løjer, det du er udsat for. Hvis firmaet i Kina tidligere har leveret order til Europa, kan de også svare på, hvordan de tidligere har gjort med rederier. Principielt mener jeg, det er leverandørens problem med forsendelser, for hvis den ene måde ikke virker, må de prøve med en anden.
Der er masser andre firmaer, der får produkter tilsendt fra Kina med batterier i. Toys'r Us får vel også produkter fra Kina, så måske nogen hos Toys'r Us eller nogen, der kender deres betingelser at arbejde under, kan give et hint om, hvad man gør her.
Hvis du ikke allerede har betalt noget, ville jeg nok annullere ordren. Hvis du har betalt, synes jeg at du er berettiget til at få pengene retur.