Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi dele en villa i Miami Beach?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

(Venligst kontakt os via en PRIVAT BESKED, og kun seriøse henvendelser)

Jeg og "gemalen" har besluttet at flytte til Miami for en periode og har i den forbindelse fået kontakt med nogle der vil leje deres villaer ud. Jeg påtænker at starte op som selvstændig, og min familie derovre som er forretningsfolk med butikker og hoteller, sørger for vores arb. tilladelse osv. Jeg har været der flere gange og er lokalkendt i Miami (N.E.). Men selvom vi kan bo i familiens "mansion" vælger vi hellere at bo i nærheden af dem, og have vores totale frihed til at gøre hvad vi vil. Dette koster så bare lidt mere end forventet, når vi vil leve en bedre tilværelse end hér og have:

Walk-In Closets
Cable-TV
Double Garage
Broadband 

Security System
Patio/garden

Pool

Hardwood Floors
Ceramic Tile
Ceiling Fan
Fitness centre
Jetted Tub

Skylights
Waterfront
Deck
Fenced Yard
Sprinkler System
Hot Tub

Derfor....

Vil du/i dele en villa med os? Vi forventer et ophold på mellem 3-12 måneder, men dette taler vi om. Man kan jo aldrig vide om man forelsker sig i stedet og vil blive...

Skriv kort om dig/jer og hvad der forventes af budget, så sender vi et forslag. Vi er meget flexible så længe der er ovenstående i huset og det er tæt på vandet. Så om vi er 2 par (eller et par og én ekstra) eller flere der har fælles stue/køkken/have men seperate soveværelser/badeværelser (der er normalt 1 bad/wc pr soveværelse) eller om vi skal have mange rum og derudover et soveværelse hver, finder vi ud af.

Vi glæder os til at høre fra jer - for flere iværksættere under samme tag kunne være sjovt.

P.s.

Da vi selv har udlejet noget af vores hus, kan vi sige at det er faktisk ret hyggeligt at bo flere sammen. Det går super godt :)

Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 08:26
Det lyder sgu spændende, men man skal vel kende hinanden meget godt hvis man skal flytte sammen i 1 hus og så i udlandet. Men det er jo et spørgsmål om  temperament.
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:20
Tak for de mails jeg har fået både via min hjemmeside og hér inde...

Til jer der spørger om opholdstilladelse..

I kan evt. kontakte den amerikanske ambasade og spørge om mulighederne for opholdstilladelse i jeres situation. Normalt gælder det at man skal have en ansættelse i USA ellers skal en TÆT relativ stille garanti for én... dvs. at hvis i ikke kan finde ud af at finde oh holde et arbejde seriøst, skal en anden person kunne forsørge jer.

Min egen familie stiller selvfølgelig garanti for mig... og jeg får også ansættelse i familievirksomheden (til at starte med så jeg kan betale mit ophold) Som jeg har skrevet til en enkelt amino der skrev, kan jeg evt. skaffe jer arbejde i familievirksomheden... det er ikke sikkert, men jeg undersøger det gerne. Hér skal der selvfølgelig ske en ansættelse på samme forudsætninger som hvis i havde været alm. ansøgere.

Og til dem der spørger til selve bo-delen...

JO - det er klart at man skal kende hinanden for at bo under samme tag, men jeg har flere gange delt ud af min bolig her hjemme... ene og alene af den grund at vi godt kan li at være flere under samme tag :) og der er rigtig mange fordele... det er nemmere og billigere i drift og kost m.m. og så er det ret hyggeligt. De gange (og p.t.) hvor jeg har prøvet det, har det kun gået godt men jeg skal da ikke afvise at det kan gå galt. Det kræver nok lige nogle "dates" hvor man ser hinanden af osv.

De fleste kan nok få en idé om hvordan jeg er når de ser min hjemmeside... ;) og "gemalen" er skam ganske stille og rolig - nok bedste eksempel på at modsætninger mødes ;-)

Der er en del der skal planlægges, og vi skal også have arrangeret femleje af vores nuværende rækkehus osv. Vi vil ikke afvise at flytte permanent, hvis alt går som planlagt... men ellers ser vi det som et projekt hvor vi undersøger mulighederne for etablering af virksomhed der.

Jer der har vist interesse må meget gerne sende mig et overslag over hvad i kan klare af husleje og forbrug, så jeg ved hvilken størrelse vi er oppe i... jeg har fundet fine huse med pool osv. som starter helt nede fra 2600 usd. om måneden plus forbrug, men det er klart... at jo mere vi har til rådighed, jo federe bliver det.... :))))

Glæder mig til at få endnu flere mails :) så dette kan blive en realitet. I modsat fald må jeg jo bare tage til tåls med at bo i familiens luksusvilla ;-)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:56
Hej Michael (maximal)

Har sendt dig en mail... men vil lige give forslaget videre til andre der kunne være interesserede!!!

Vi har også leget lidt med idéen om at flere iværksættere slår sig sammen og
laver reelt iværksætter kollektiv. En stor fed luksusvilla kan skaffes til ca. 3500-4500 usd.
(20000-25000 kr) Med 7-8 værelser kan vi være 4-6 iværksættere som hver betaler
4-5000 kr og starter med at skrive kontrakt for 1 år.... vi får hver vores
master bedroom og wc til privaten, (der er normalt ca. 1 wc/bad til hver
stort værelse... det er normalt i USA) og så har vi en fælles stor stue,
pool, have (hvis dette ønskes), vaskerum, stor garage osv. Jeg er ret god
til at holde styr på det administrative i et kollektiv, kan lave god mad og
Kim er god til at gøre rent ;-) Dog skal det aftales på forhånd om man
ønsker at lave sin egen mad/selv gøre rent eller man vil indgå i et team så
alle har hver deres lille tjans...
Hér i huset hvor jeg har et mindre kollektiv handler vi nogen gange ind sammen, (jeg fylder i kurvene og fyrene slæber)
hehe.... jeg laver mad hver aften (i ca. 1 time) og bagefter rydder drengene
op i køkkenet... Hver d. første betaler vores lejer husleje plus madpenge...
og så sørger jeg for at der er alt i huset. Han synes selv det er luksus...
og selvom han skal flytte til Juli, til et hus han har købt til 3 mil. så
ærgrer han sig over at han må undvære min madlavning :)))) det er ret sjovt!
Nå... men så fik du et indblik i hvordan det også kan gøres. Er du
selvfølgelig god til at lave mad og har lyst til dette, deler jeg med glæde
den tjans :) og gider du slet ikke at have nogen fælles tjanser er dette
også okay... så skal oprydning osv. bare ske automatisk... for når man har
boet i et kollektiv, ved man hvor hurtigt huset kan ligne noget der er
løgn... og vi kan godt li at der ser pænt ud. Min familie er så heldige at
have folk til det hele... hjemme frisører, hjemmepleje til manicure/pedicure
og gartnere, hushjælp og chaufører når de giver den gas :) måske kan jeg
lave en aftale med Ruth... vores husholderske... om at hun gør rent hos os
én time om dagen eks.

Nå - men ved ikke om jeg skal poste en ny tråd for at få den idé lagt ud.. den er jo lidt andeledes.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)