Vi har i dag fået "afslag" fra Væksthus Syddanmark med begrundelsen "at vi ikke tilhører den gruppe af virksomheder de må beskæftige sig med." *punktum - ta' den*
Er der nogen der kan give mig et seriøst bud på hvilken gruppe man skal høre under for, at kunne modtage hjælp som iværksætter hos væksthusene i dette fantastiske "iværksættervenligeland", for jeg tror måske jeg har misforstået konceptet???
Én af grundende kan måske være at der ikke umiddelbart er de store muligheder for vækst i vores bette firma - altså, vi får nok ikke ansat +100 medarbejdere sårn lige eller måske syns de vi skyder gråspurve med kanoner og der ikke er fremtid i firmaet. Ja, hva ved jeg - syns måske bare at jeg mangler en begrundelse...
Det skal nævnes at jeg udelukkende har forespurgt om hjælp/sparring/råd og vejledning til at guide os i den rigtige retning - ikke noget økonomisk.
spørg evt. igen hvorfor afslag om råd en motiveret får tit mere hjælp end den der giver op efter nummer 10 afslag for tit kan det bare være en sur mand eller kvinde der har haft en dårlige dag der har kigget dit igennem alle mennesker er forskellige på alle dage.
Arbejde derud ad giv aldrig op husk et nej vil altid blive et ja normalt, vis man bare bliver ved ,det behøver normalt ikke være mange gange nej , mange giver op ved første nej, og det virker som om man ikke er rigtigt motiveret , vis man ikke spørger igen og igen
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
De stakkels mennesker på væksthusene er slet ikke til at få hjælp af. Jeg har en god ven og kollega på djævleøen som jeg skulle have en database af, han sendte mig over på mit væksthus for der havde han fået hans database fra, så det gjorde jeg selvfølgelig.
Væksthuset sendte mig et link til en email og sagde jeg skulle spørge dem, det gjorde jeg så, og blev kun sendt tilbage til dem jeg lige kom fra. Det forstod de ikke og sendte mig tilbage igen for at spørge igen.
Tilsidst gav jeg simpelthen op og fik databasen af vennen i stedet for.
Lige siden har jeg aldrig spurgt væksthusene om noget, det er ikke andet end bøvl. Bruger bare amino i stedet for. :)
Det her er jo fuldstændigt helt hen i vejret... Der bliver næsten hver dag, snakket om hvor nemt det er at blive Iværksætter i Danmark. Samt hvor nemt det er at få hjælp i de enkelte væksthuse. Jeg er stadig helt nede på idé-plan, dvs. jeg mangler lige nøjagtigt den idé der skal kick-starte min drøm om egen virksomhed. Jeg har i rigtig lang tid, gjort hvad jeg kan for at sætte mig ind i de forskellige problemstillinger der kan og vil være, ved at starte for sig selv. Som mange af Jer andre sikkert også har gjort, så startede jeg med at "google" start egen virksomhed. Det første der springer mig i øjnene, er hjemmesiden www.startvaekst.dk Hvor man, ligesom herinde, kan finde svar på en lang række spørgsmål man måtte have i denne forbindelse. Her skriver de op til flere gange, at man gør klogest i, at kontakte sit lokale væksthus, hvor man nemt kan få råd og vejledning til det man måtte ønske. Så er det jo fuldstændigt latterligt, at man enten bliver blankt afvist, eller bliver kastet rundt i systemet. Jeg håber virkeligt at der tilfældigvis skulle sidde en eller anden herinde der rent faktisk arbejder for et væksthus, som for lettere røde ører, når han/hun læser denne tråd. Ydermere håber jeg da at vedkommende vil gå videre med det.
Men jeg må tilslutte mig Kpauner's indlæg om, at benytte sitet her. Her sidder virkelig mange Amino'er der er super dygtige, og ikke mindst hjælpsomme.
Ja undskyld mit galde der kom, men synes bare ikke at det kan være rigtigt at vi iværksættere skal behandles sådan i dette Iværksætter-land.
Kirsten> Ja, det vil nok hjælpe med et par millioner på bogen - hmm så mangler jeg bare lige nogen der vil låne mig dem først ;)
Mikael> Jeg gir aldrig op og så let slipper de sq ikk. Jeg VED vi har fat i noget der godt kunne blive 'stort' - skal bare liiiige ha fundet den rigtige vinkel så geden kan blive barberet... øøh
kpauner> Lidt den samme fornemmelse jeg fik da jeg modtog beskeden. Havde de så bare sagt "at det var en kanonsuperskide go idé vi havde og der var muligheder i konceptet MEN, de desværre ikke kunne hjælpe og evt. kunne henvise til nogen der kunne" ja, så var det måske en anden følelse jeg havde siddet med. Næ nej, dur' ikk - næste!
Miltoft> Jeg deler din galde. Som de skriver: Hos Væksthus Syddanmark kan (red. nogle) virksomheder på Danmarks regning få lagt deres vækstplan og gjort udfordringer til muligheder. Hvem der bare kunne få gjort sine udfordringer til muligheder :) Men ganske sandt, jeg må op på hesten og søge min hjælp andetsteds og her er Amino jo et fantastisk sted fyldt med en masse venlige og hjælpsomme mennesker med store kompetencer.
Vi kan godt forstå din forvirring. Det forholder sig sådan, at Danmark har et erhvervsservicesystem, hvor man kun skal henvende sig ét sted for at få hjælp. Det gælder for både iværksættere og virksomheder og naturligvis også for dig.
Væksthusene er sat i verden for at hjælpe virksomheder med vækstpotentiale. Vækstpotentialet er defineret ud fra en række kriterier, bl.a. ”hvis du har mindre end fem ansatte og ambition om at beskæftige mindst 10 ansatte inden tre år.”
Hvis vores konsulent har vurderet, at du ikke var en del af væksthusenes målgruppe, så skulle han selvfølgelig have henvist dig til den lokale erhvervsservice. Vi får dagligt mange henvendelser om hjælp og sender altid henvendelserne rundt i vores system. Det er smuttet her og det beklager vi.
I dit tilfælde kan vi se, at du er tilknyttet Esbjerg Kommune, og vi har derfor vedhæftet et link til deres erhvervsservice, hvor du er velkommen til at søge sparring.
Vi kan godt forstå din forvirring. Det forholder sig sådan, at Danmark har et erhvervsservicesystem, hvor man kun skal henvende sig ét sted for at få hjælp. Det gælder for både iværksættere og virksomheder og naturligvis også for dig.
Væksthusene er sat i verden for at hjælpe virksomheder med vækstpotentiale. Vækstpotentialet er defineret ud fra en række kriterier, bl.a. ”hvis du har mindre end fem ansatte og ambition om at beskæftige mindst 10 ansatte inden tre år.”
Hvis vores konsulent har vurderet, at du ikke var en del af væksthusenes målgruppe, så skulle han selvfølgelig have henvist dig til den lokale erhvervsservice. Vi får dagligt mange henvendelser om hjælp og sender altid henvendelserne rundt i vores system. Det er smuttet her og det beklager vi.
I dit tilfælde kan vi se, at du er tilknyttet Esbjerg Kommune, og vi har derfor vedhæftet et link til deres erhvervsservice, hvor du er velkommen til at søge sparring.