Fuldstændig korrekt :) |
Murillo:...bedste brugervenlighed, bedste det-hele...... få noget inspiration fra, men vil meget gerne høre jeres mening.
Det med bedste brugervenlighed og bedste det-hele er på en måde selvmodsigende. Med bedste det-hele lyder det som om hjemmesiden skal indeholde alt - og så ryger brugervenligheden!
Jeg prøver at undgå alt for mange finesser og flash og alt det nyeste, for det kommer til at virke Karl-Smart agtigt, som en eller anden wannebe-designer, det har mere travlt med at demonstrere sine "evner" end sætte fokus på brugervenligheden. For mig handler brugervenlighed om at gøre det nemt for brugeren og dvs. holde det enkelt og simpelt.
Så er der det visuelle. Jeg er modstander af for mange "dynamiske" ting og sager, der flyver og åbner op og lukker ... og totalt forvirrer brugeren. Man kan godt lave god grafik uden at det behøver skulle bevæge sig. Det minder mig så om, at man måske ikke skal kigge på webdesigneres egne hjemmesider, for det er ligesom med automekanikere: Deres egne biler er gamle vrag...
Måske skulle man hellere kigge på hjemmesider for reklamebureauer, for de har ofte nogle flotte og tiltalende facader. De kan godt være simple, men reklamefolk har meget godt fat i, hvad der visuelt tiltrækker folk.