For en ven, der er vinduespudser, skal vi lave et simpelt website (Landingpage agtigt) og lidt marketing, som skal ramme 2 segmenter der hedder: |
Jeg kan se at der er en del der reklamerer på f.eks. 'vinduespudser københavn', men at kvaliteten af deres landingssider generelt er ret lav. Derfor kunne det måske være en god idé at smide lidt ekstra penge fra jeres Adwords-budget over i at få lavet nogle geniale landingpages. Hvis jeres landingssider konverterer dobbelt så godt som jeres konkurrenter, så kan i jo tillade jer at bruge halvt så mange penge på Adwords. Det at få udviklet nogle rigtig gode landingssider er nok ikke helt billigt, men hvis i kigger på de penge i kan spare på Adwords henover et helt år, så vil jeg mene at det er en god investering :-)
Der vil sikkert være en del herinde der byder ind på opgaven, men husk nu at se nogle specifikke referencer på6 landingssider de har lavet før! Det kan godt være at man kan lave en ganske flot og velfungerende hjemmeside, men det betyder ikke nødvendigvis man er den bedste til at analysere et potentielt kundesegment og lave en landingsside der der konverterer godt i det segment.
Afhængigt af hvor småt jeres budget er, kan dette selvfølgelig blive et problem. Hvis det er meget lavt, og det er et krav at i får penge i kassen før i kan investere, så gør det selvfølgelig denne strategi lidt problematisk.
Held og lykke med jeres projekt! Hvis i har nogle spørgsmål til hvad jeg har skrevet, skal i være velkomne til at spørge ind til det :-)