Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring af varer på lagerhotel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Er kommet lidt i tvivl om en ting angående det at placere sine varer på et lagerhotel...

Er det MIG der sætter mine varer på lagerhotel der skal stå for forsikring af varerne på lagerhotellet eller er det udbyderen af lagerhotellet der skal stå for forsikring af varerne?

 

Iflg. NSAB 2000 er det MIG der skal stå for forsikringen så vidt jeg kan se ud af dette:

"Undertegnede lejer erklærer ved sin underskrift at være indforstået med, at speditøren IKKE tegner forsikring brand- og vandskade eller indbrudstyveri. Undertegnede lejer sørger selv for eventuel forsikringsdækning af det oplagrede gods i speditørens varetægt."

Den er vel egentlig klar nok, det er MIG som kunde der skal sørge for at forsikre MINE varer som står på UDBYDERENS lagerhotel - eller?

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JA det er klart.

Men du kan jo kræve at speditører har alarm og vagt ordning.

Ved samme regler gælder når man snakker flytte opbevaring.

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i dette tilfælde, men nogle steder står lagerhotellet for det. Hos f.eks. shurgard forsikre de op til 40.000 i et 3 m2 rum.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som oftes er det ejeren af varerne, som forsikrer selv. Det er også den billigste måde, da lagerhotellet overfor forsikringsselskabet i alle tilfælde skal forsikre til max-værdi. I de fleste forsikringsaftaler kan man få aftale med sit forsikringsselskab om et flydende lager (dvs. at en del af forsikringssummen står på en anden lokation). Lageret skal selvfølgelig leve op til forsikringsselskabets regler om forsvarlig opbevaring

I tilfældet svind, skal man bare alliere sig med et lagerhotel som f.eks vores hvor vi giver økonomisk garanti for en hvilken som helst lagermango. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)