Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pad + BI = noget jeg gerne vil købe

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden i hugger hovedet af mig og siger køb det af freelancere, så er jeg lige så interesseret i at høre jeres mening om det.

Det er egentlig ret simpelt. Tag fx en IPad, hent nogle regnskabsdata og vis en masse grafer, trends osv. på en fed måde til kunden. Måske er det endda meget lidt der skal kodes hvis BI kube-beregningerne kommer fra fx. Targit BI Suite.

Hvis jeg kan få en guld med platinkant-løsning bygget oven på Microsoft Dynamics Axapta, så kan jeg give op til 100 kr pr måned pr solgt licens. Jeg videresælger softwaren og mine mål hedder 250 licenser af denne type inden for det første år i DK.

Yderligere kan jeg give 125 kr pr måned pr solgt licens for en løsning bygget på en Android telefon ( kravsspec er ca 66% færdig) men så vidt jeg kan se, så er det begrænset hvad der er brug for, dog bliver det ikke en ren walk over. Igen videresælger jeg softwaren og her er målet minimum 1000 licenser inden for det første år.

Den sidste ting jeg vil betale for, er et tillægs-modul til Axapta - shop floor control, hvor jeg skal bruge noget drag N' drop af medarbejderes arbejdstid ned på ordre. Om dette skal betales som engangs-beløb eller pr licens - forslag modtages gerne.

Jeg gør igen lige opmærksom på, at det er pr SOLGT licens med alt hvad det indebærer, og der vil komme et krav om adgang til source koden og retten til brug heraf, i det tilfælde at du/i trækker stikket. På den anden side så bør det være muligt for en eller et par dygtige programmøre at tjene til både familie, villa og en god stor Audi :D

Inden nogen sætter sig ned og hugger løs af ideerne her, så vil jeg gøre opmærksom på, at det ikke er mine ideer og at jeg ikke er i tvivl om, at der findes nogle løsninger på området. Grunden til at jeg spørger her, er at jeg forventer at den person / den gruppe som vælger at løse opgaverne vil arbejde tæt sammen med mig om at lave en skrædersyet løsning, som vi kan tage med ud i verden.

Er der noget jeg har overset, så skriv endelig. Skulle jeg være så heldig, at der sidder et par stykker som kunne tænke sig at tage udfordringen op, så skriv en personlig besked til mig så skal jeg være en smule mere specifik i hvad jeg har brug for :)

Dennis

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:28
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 15:47

Yes noget i den retning :)

Er det et projekt du har aktier i?

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 16:35

Nu har jeg kigget nærmere på det, og ja, det er helt sikkert i den retning. Nu mangler jeg bare et par friske personer til at lave en version efter mine behov :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:35

Dennis Jensen:

Yes noget i den retning :)

Er det et projekt du har aktier i?

Niksen, vi kigger bare på det til intern brug selv.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 16:44

Der er også rygter at det bliver det næste virkelig store. - Held og lykke med projektet :)

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 14:42

Bump - Jeg kunne godt bruge noget mere hjælp :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 14:57

Hej Dennis

Det lyder meget interessant det du har i tankerne. Jeg har hørt det flere gange, men har endnu ikke set det løst på den måde jeg havde tænkt det.

De ting du nævner i dit indlæg om BI og krydse det til en iPhone/iPad kan sagtens lade sig gøre, så er det ikke bare en udvikler du vil have fat på og så komme i gang?

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 10:13

Hej jjn

Jo, et par stykker som er gode til at kode, and off we go. Men, i min verden er et godt håndtryk bedre end at opfinde den dybe tallerken.
Siden jeg skrev her, har jeg talt med Targit, og det viser sig at de har tænkt tanken, og at de har et produkt de kalder ITop, som passer til æble enheder.

http://www.targit.com/da/Products/TARGIT_BI_Suite/Features/Desktop-iTop.aspx

Jeg kender ikke priserne på ITop, men hvis jeg kender Targit, så er det ikke billigt.

Jeg vil fortsætte med Targit ITop, men er også interesseret i om nogen af jer vil overveje opgaven.

Dennis

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)