Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil en masse, men hvor skal man dog starte?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Papegøjer virker da umiddelbart som et meget fornuftigt område. Du kan vel sælge foder, bure, tilbehør osv. Tilsyneladende er der kun én seriøs leverandør at konkurrere med.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:35

Hej Martin

Undskyld mit sene svar!

Nej det betyder slet ikke at det SKAL være indenfor de områder. Slet slet ikke... Det var mere grundet af et tidligere indlæg, angående mine interesser. Jeg tror, at det jeg måske bekymre mig mest om er, hvad mangler vi egentlig her i DK? Men der er jo nok ikke andet for, end at trække på mine Salg & Service termer omkring analysering, og behovsafdækning.

Jeg har brugt mit lille netværk til at snakke forretninger med. Samtidig bruger jeg meget tid på at rådføre mig med min kone, og tro mig, kan jeg overbevise hende om at jeg har en god idé, så ER det en god idé.

Som jeg tidl. har skrevet, opretter jeg mig på LinkedIn, for ligesom at udbygge mit netværk. Men jeg er i øjeblikket super glad for al den hjælp der er herinde.

Det tager jeg virkelig hatten af for. Mange tak :)

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:44

Papegøjer er da et cool niche område, især hvis du har lyst til at prøve kræfter med eksempelvis det skandinaviske marked (tror ikke DK er stort nok?).
Kender intet til papegøjer ud over at de er dyre at købe og derfor må "accesories" vel også være dyre.

Glem alt om IT og Biler, der skal du have nogen penge på lommen til markedsføring ellers bliver du blot en af mange.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 13:03

hehe Jakob... Joo vist, men ikke i en 2 værelses lejlighed. Desuden er der mange der sælger bure, foder osv. Har nemlig selv haft papegøjer. :)

Men tak for dit imput :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Miltoft:

For at gøre en meget lang historie lidt kortere, så er mit egentlige spørgsmål: Hvordan kommer jeg nemmest i kontakt med folk der har en føling på hvad tendenserne er i udlandet? Det kunne være i Kina eller USA.

Hvad med handelsattacheer eller handelsstande/kamre? Jeg tror ikke, at Amino har svaret. Jeg tror, du skal have fat i de fag-specifikke firmaer, der handler med de vare-typer, du selv har tanker på, ja, måske ikke ligefrem kontakte firmaer, men så nogen, som firmaerne selv har kontakt med.

Jeg ville starte med at google på USA,  handel også den/de varer, du vil sælge. Tilsvarende for Kina.

Noget andet er, at det ikke behøver være så Fandens kompliceret. Jeg kan godt forstå dig mht. det, hvordan du griber projektet an. Jeg har selv samme tendens til at skulle forberede, forberede, forberede for ellers er det bare ikke godt nok!

Jeg var hos et erhvervscenter for nogle dage siden for at få råd/vejledning til forretningsplanen. Det var udmærket. På et tidspunkt siger han så: "Du får travlt!

Uvilkårligt tænkte jeg: "Travlt? Gu' vil jeg ej. Jeg vil ikke være stresset".

Stress skyldes dårlig planlægning. Jeg gider godt lave noget til klokken 2-3 om natten, men hvis man arbejder på det, man kan lide, behøver det jo ikke give stress!

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:06

Mon ikke mange herinde vil kunne hjælpe dig.Der er jo en hel del herinde, som efterhånden har prøvet lidt forskelligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

Jam', det kan jeg godt følge dig i, men Miltoft efterlyser jo netop kontakt til folk, der har føling med tendenserne i udlandet. Jeg går ud fra, at det, som Miltoft søger, er tendenserne inden for netop Miltofts område. Men måske har jeg bare misforstået...

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:28

Ja det er ikke Rart at taber penge, Så hvorfor starter du ikke med undersøg hvordan folk tager imod dine kommende produkter, hvad de synes om det.

Hvis du synes, folk er nysgerrig for dine produkter....Ja så kast dig ud i det. Man kommer jo ingen vejene ved tænke tænke...

Jeg personligt har et problem med den måde man bestiller tid hos frisører og at man ikke kan læse lidt om hvad folk synes om de forskellige frisører. Jeg har derfor oprettet en fanside, begynder folk vise interesse og bliver medlem af den. Så GÅR jeg igang med gøre noget ved det! Her er gruppen

http://www.facebook.com/pages/Fris%C3%B8rer/199136416771251?sk=info

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:40

Miltoft:

hehe Jakob... Joo vist, men ikke i en 2 værelses lejlighed. Desuden er der mange der sælger bure, foder osv. Har nemlig selv haft papegøjer. :)

Men tak for dit imput :)

Hov hov - nu ser du vidst begrænsninger i stedet for muligheder :-)

Jeg har en gang i mellem fornøjelsen af at være censor når den lokale handelsskole har projekt uger for sine HG klasser. Jeg var dernede lige før jul i deres Iværksætter klasse.

Der var et projekt der skilte sig ud, og jeg siger ikke andet end at det var om akvarie fisk. Han bliver sandsynligvis ikke millionær på akvariefisk. Men tro mig, hvis han går igang med det projekt han skitserede for os så går han glad på arbejde hver dag og kan opretholde en fin tilværelse på det.

Og der er jo spandevis af butikker der sælger akvarie fisk og udstyr der til, men han havde tænkte markedet helt anderledes og grebet det an på en helt ny måde. Og hvorfor skulle man ikke kunne få en tilsvarende indgang til papegøjer?

Jeg aner ingenting om papegøjer, men hvad med et papegøje internat? Ja det findes sikkert - men af de første 10 hits på google er

2 facebook

4 youtube

1 DBA 

1 Guloggratis

2 private der fortæller om deres egne papagøjer.

Så en papegøje butik med tilhørende ekspert blog og ferie internat.

Der er tusinde muligheder - og hvis du sidder og venter på at få den unikke idee som ingen har tænkt på før så kan du komme til at sidde der længe.

Mvh

Michael

Med venlig hilsen

Michael Rode

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 22:12

Poul Madsen:

Miltoft:

For at gøre en meget lang historie lidt kortere, så er mit egentlige spørgsmål: Hvordan kommer jeg nemmest i kontakt med folk der har en føling på hvad tendenserne er i udlandet? Det kunne være i Kina eller USA.

Hvad med handelsattacheer eller handelsstande/kamre? Jeg tror ikke, at Amino har svaret. Jeg tror, du skal have fat i de fag-specifikke firmaer, der handler med de vare-typer, du selv har tanker på, ja, måske ikke ligefrem kontakte firmaer, men så nogen, som firmaerne selv har kontakt med.

Jeg ville starte med at google på USA,  handel også den/de varer, du vil sælge. Tilsvarende for Kina.

Noget andet er, at det ikke behøver være så Fandens kompliceret. Jeg kan godt forstå dig mht. det, hvordan du griber projektet an. Jeg har selv samme tendens til at skulle forberede, forberede, forberede for ellers er det bare ikke godt nok!

Jeg var hos et erhvervscenter for nogle dage siden for at få råd/vejledning til forretningsplanen. Det var udmærket. På et tidspunkt siger han så: "Du får travlt!

Uvilkårligt tænkte jeg: "Travlt? Gu' vil jeg ej. Jeg vil ikke være stresset".

Stress skyldes dårlig planlægning. Jeg gider godt lave noget til klokken 2-3 om natten, men hvis man arbejder på det, man kan lide, behøver det jo ikke give stress!

Hej Poul... Mange tak for dit svar. Du har nok ganske ret. Jeg må på google, og være lidt kreativ i min søgning. Der har jeg heldigvis en kone der evner at få google til at svare på alt :) Hun er samtidig også den der skal overbevises, før mit projekt kan blive en realitet. Men det er skal slet slet ikke forståes negativt. Tværtimod.

Men ja, planlægning er helt klart utroligt vigtigt. For som du selv skriver. Stress skyldes dårlig planlægning. Det er også derfor at jeg er blevet så aktiv herinde.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)