Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil.. privat... firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Har prøvet at søge lidt men syntes ik rigtig jeg har kunne finde noget om det...

hvis jeg køber en gulplade bil til mit firma men ikke trækker momsen ud af den. køber en bil i omegnen af 40.000 kr som skal bruges til at trække en autotralier og sådan. har jeg så forstået det rigtigt at jeg må bruge den privat også og får fuldt fradrag for både brændstof og reparations omkostninger.. og hvad så ved salg efter 6 mdr måske hvis jeg får råd til en nyere? blir jeg så beskattet af noget eller`??

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 19:37
Jeg tror at du har forstået det forkert.
Hvis du skal bruge bilen privat skal der betales moms og du vil blive beskattet af minimum 160K.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:00
Dato: 21-02-2007 17:20:29 Forfatter:søbæk
Har prøvet at søge lidt men syntes ik rigtig jeg har kunne finde noget om det...

hvis jeg køber en gulplade bil til mit firma men ikke trækker momsen ud af den. køber en bil i omegnen af 40.000 kr som skal bruges til at trække en autotralier og sådan. har jeg så forstået det rigtigt at jeg må bruge den privat også og får fuldt fradrag for både brændstof og reparations omkostninger.. og hvad så ved salg efter 6 mdr måske hvis jeg får råd til en nyere? blir jeg så beskattet af noget eller`??

Hvis du foretager fradrag for samtlige omkostninger skal du beskattes af værdi af fri bil, og det er ikke interessant med en bil til 40.000 kr.

Afhold alle udgifter privat og opgør dit fradrag efter statens takster for kilometergodtgørelse. Det får man mest ud af med "gamle" og billige biler.  Her vil der heller ikke være nogen avancebeskatning ved et senere salg.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:51
Tak for det bent...

var jeg efterhånden også lidt kommet ind på selv...

hvad så med finanserne til det?

har en erhvervskonto med nogle penge på hvor der er afsat til en bil nå det hele kommer igang.. der kan jeg jo ik bare hæve 40000 i "løn" til det uden at skulle betale skat der heller vel?

der skal jeg vel i realiteten hæve lad os sige 70000 og så betale skat af dem og SÅ købe min bil til 40.000??

eller kan jeg bare købe en bil til 40.000 med mit kort til den konto og så køre det helt uden om regnskab?

eller hvordan fungerer det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:00
Det er klart at du skal have de 40.000 kr. ud af virksomheden + penge til at kunne betale skatten af din hævning. Her taler vi som forskellen mellem din alm. skat og virksomhedsskatten idet jeg forudsætter at skatten af de 40.000 kr. er betalt. Er den ikke det skal du selvfølgelig kalkulere med fuld skat.

Nu ved jeg så ikke hvor meget du vil køre erhvervsmæssig men kører du eksempelvis bare 12.000 km. på et år så har du faktisk tjent de 40.000 kr. hjem på dette år i form af modsvarende fradrag, men skal selvfølgelig selv afholde benzin og øvrige udgifter .     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)