Jeg har et lille Aps, der klarer alle 3 krav til at undgå revisionspligten og her til nytår endte så første regnskabsår. Nu siger den revisor, der i sin tid blev anmeldt som firmaets revisor, at jeg ikke kan slippe for revision, fordi det kræver en ændring i vedtægterne. Det afføder en række spørsmål: 1) Hvordan skal vedtægterne i givet fald så udformes? Man kan jo ikke vedtage, at man også fremadrettet ikke opfylder mindstekravene ifm revisionspligt 2) Hvis der skal en vedtægtsændring til, så giver det ikke mening, med mindre vedtægtsændringer skal anmeldes til E&S styrelsen. Skal de det? 3) Er jeg forpligtet til at bruge den revisor, der stod i selskabsanmeldelsen? Vedtægterne siger, "Selskabets årsrapport revideres af en af direktionen valgt revisor." og 4) Men hvis jeg kan vælge/skifte revisor på nuværende tidspunkt for det år, der er gået, kan jeg så vælge på alle hylder? Kunne jeg vælge min svigermor, der ikke er uddannet revisor og dermed spare 15K? 5) Hvis jeg kun kan ændre det med revisionspligten fremadrettet, er det så fremadrettet, hvis jeg i indeværende år, ændrer revisionsforhold for det år, vi er i gang med ? Og hvornår er det så ikke længere fremadrettet? Er det når vi har passeret 31/12-11? |
Hej.
1. Skal bare indføres, at revisionspligten bprtfalder, såfremt kravene er opfyldte.
2. Ja skal anmeldes til EogS.
3. Nej....du kan skifte.
4. Nej..du skal vælge en godkendt revisor, idet der er revisionspligt.
5. Det skal vedtages på generalforsamlingen og indføres i ledelsesberetningen, og gælder
så for næste regnskabsår.
Hvis du har kalenderår 31/12/10..kan du nå det for 2011, såfremt du endnu ikke har aflagt
2010 regnskabet(indsendt det til EogS).
MvH
Peter